Brexit
El Regne Unit apressa la UE a trobar una solució «urgent» per al protocol a Irlanda del Nord
Londres reconeix avenços abans d’una nova ronda de negociacions, tot i que continua negant legitimitat al Tribunal de Justícia de la UE per resoldre hipotètiques disputes
El Govern del Regne Unit considera que la necessitat d’arribar a un acord amb la Unió Europa sobre el protocol per a Irlanda del Nord després del Brexit és «urgent», si bé reconeix avenços en les negociacions.
Està previst que dimarts acudeixi a Londres una delegació de la UE per continuar amb les converses després que la setmana passada representants de les dues parts es reunissin a Brussel·les per abordar la qüestió.
El protocol d’Irlanda del Nord prevé que hi hagi controls a la frontera amb la República d’Irlanda, que forma part del bloc comunitari, després que el Regne Unit hagi abandonat la Unió Europea.
Això implica, no obstant, que sí que hi ha controls als productes que arriben des de la resta del Regne Unit a Irlanda del Nord, cosa que, segons el Govern britànic, crea una nova frontera entre aquesta regió i la resta del país.
Segons fonts pròximes a la negociació citades per la BBC, les converses han sigut «constructives», però encara hi ha moltes diferències, en particular sobre la funció que ha de complir el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), que actualment funciona com a supervisor del protocol.
Per als britànics, el TJUE no pot continuar sent l’encarregat de resoldre les disputes entre el Regne Unit i la Unió Europea i amenacen d’utilitzar l’article 16 –que permetria suspendre temporalment l’acord– si aquest assumpte no es resol.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Educació El ‘bullying’ s’enquista per les dificultats per identificar-lo
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: L’inici d’una gran aventura informativa molt més distesa, com un bon segon cafè
- Judici a Barcelona Roures asseu a la banqueta Bartomeu: l’acusa d’injuriar-lo i li reclama una multa i 100.000 euros
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Negociació de pressupostos El Govern tanca un acord amb els Comuns per crear l’oficina antidesnonaments
