Comicis parlamentaris
El partit del Govern s’imposa en les eleccions txeques, però sense prou majoria
El primer ministre, Andrej Babis, aconsegueix gairebé un 28% dels vots, però el seu soci de coalició es queda fora del parlament, cosa que dificultarà la formació de govern

Andrej Babis. /
El partit Aliança de Ciutadans Descontents (ANO) del primer ministre txec, Andrej Babis, ha guanyat les eleccions legislatives celebrades entre divendres i dissabte a la República Txeca amb un 27,95% de vots, segons resultats oficials corresponents al 92,79% de l’escrutini.
Per darrere del partit de Babis se situa la coalició SPOLU, liderada pel Partit Democràtic Cívic (26,79%), mentre que Pirates-Alcaldes i Independents obté un 15,04% dels vots.
Notícies relacionadesEl partit ultradretà Llibertat i Democràcia Directa (SPD) és la quarta proposta més votada amb un 9,92%. La resta de formacions no arriba al 5% mínim per obtenir representació parlamentària.
Amb aquestes dades, el partit de Babis haurà de pactar per poder continuar en el poder, amb la complicació afegida que el seu fins ara soci de coalició, el Partit Socialdemòcrata Txec (CSSD), s’ha quedat en el 4,75% de vots i, per tant, queda fora del Parlament. La participació ha sigut del 65,05% del cens.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor