Crisi política a Cuba
Guaidó acusa el Govern de Maduro de finançar la «persecució» a Cuba
El líder opositor assenyala la reunió de la vice presidenta executiva de Veneçuela, Delcy Rodríguez, amb el president cubà, Miguel Díaz-Canel.
El líder opositor veneçolà Juan Guaidó va acusar aquest dissabte al Govern de Nicolás Maduro de finançar la «repressió i la persecució» a Cuba, després que la vice presidenta executiva de Veneçuela, Delcy Rodríguez, es reunís amb el president de l’illa caribenya, Miguel Díaz-Canel.
«Mentre el món rebutja la repressió i la persecució, la dictadura de Maduro la finança a Cuba. Fa anys que cooperen en la violació dels Drets Humans», va dir Guaidó a Twitter al compartir una captura de pantalla d’un tuit de Díaz-Canel en què va publicar una fotografia reunit amb Rodríguez.
«Aquesta foto representa menyspreu per l’ésser humà, no representa els veneçolans i els cubans que lluitem per la llibertat i la democràcia», va afegir Guaidó.
Díaz-Canel va rebre aquest divendres a l’Havana la vice presidenta de Veneçuela, que va manifestar el recolzament del seu Govern a l’illa caribenya, després de les recents manifestacions de protesta ocorregudes al país.
Rodríguez va traslladar a Díaz-Canel un missatge de solidaritat i recolzament del president veneçolà «davant la campanya politicocomunicacional contra Cuba» i la recrudescència de l’embargament econòmic que manté els Estats Units sobre el país caribeny, segons va reportar la televisió estatal cubana.
Notícies relacionadesDurant la trobada, el governant cubà i la vice presidenta executiva veneçolana van dialogar sobre els principals aspectes dels vincles de cooperació entre les dues nacions i altres temes d’interès, com l’enfrontament a la pandèmia de la Covid-19, segons va indicar la nota televisiva emesa amb imatges. La vice presidenta executiva de Veneçuela és en una visita de treball a l’Havana, la tercera que fa des de principis del 2021.
Cuba i Veneçuela són estrets aliats polítics i econòmics des de l’arribada del mort expresident Hugo Chávez al poder veneçolà el 1999. Els dos Governs mantenen des del 2001 un ampli conveni de cooperació pel qual l’Havana rep cru a preus preferencials a canvi de l’enviament a Veneçuela de serveis professionals, fonamentalment metges i mestres.
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
