Almenys 26 morts després de xocar dos barcos a Bangladesh
Almenys 26 persones van morir aquest dilluns quan una embarcació amb passatgers va bolcar després de ser colpejada per un altre barco al riu Padma, al centre de Bangladesh, sense que se sàpiga encara si hi pot haver més desapareguts pel naufragi.
L’accident al Padma es va produir cap a les 7.00 hores (1.00 GMT) a prop de l’estació de ferri de Bangla Bazar, al districte de Madaripur, després de bolcar la llanxa amb una trentena de passatgers al ser colpejada per un barco que transportava sorra, va dir a Efe l’oficial del Servei de Bombers i Defensa Civil Lima Khanam.
«Fins ara hem pogut recuperar 26 cadàvers, entre els quals hi havia 22 homes, tres dones i un nen. No estem segurs de quants desapareguts hi ha. Però en general, aquest tipus de barco té capacitat per a uns 30 passatgers», va afirmar.
El director de l’Autoritat de Transport en Aigües Continentals de Bangladesh, Rafiqul Islam, va explicar a Efe que l’embarcació amb passatgers navegava de manera il·legal, a l’estar prohibit el transport públic a causa del confinament nacional per la Covid-19, imposat per les autoritats bengalís el passat 5 d’abril.
«La nostra Policia fluvial està investigant com aquest barco va poder haver navegat durant el bloqueig», va anotar Islam, en relació amb un confinament que s’ha anat ampliant i al principi es mantindrà actiu fins al pròxim 5 de maig.
Notícies relacionadesAquest tipus d’accidents, com enfonsaments i xocs entre barcos, són freqüents al país, on centenars de vies fluvials, inclosos els rius del delta del Ganges, com el mateix Padma, el Brahmaputra i el Meghna, s’utilitzen habitualment per al transport.
En la majoria dels casos, aquests incidents poden atribuir-se a la sobrecàrrega i al mal estat de les embarcacions. No obstant, s’han vist considerablement reduïts al llarg dels anys a causa de les millores en la previsió meteorològica i a la implementació de noves mesures de seguretat.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- Aquesta moneda del Mundial del 82 es converteix en un tresor: pot arribar a 35.000 euros
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord
