Crisi sanitària global
Rússia acorda amb Itàlia fabricar la vacuna Sputnik a territori europeu
Moscou i Roma pacten la producció de 10 milions de dosis del tractament per a final d’any

Rússia ha firmat un acord amb la companyia farmacèutica amb seu a Suïssa Adienne per produir la vacuna Sputnik contra la Covid a Itàlia, informa la cambra de comerç italorussa en un comunicat.
La cambra ha assegurat que l’acord ha aplanat el camí per a la creació de la primera planta de producció de Sputnik V a Europa, amb plans perquè la producció italiana comenci al juny. L’entitat assegura que les previsions apunten a la producció de 10 milions de dosis de Sputnik a Itàlia per a final d’any.
En aquest context de creixent col·laboració entre Rússia i països europeus, Moscou ha criticat i ha exigit disculpes pels comentaris d’una funcionària de l’Agència Europea del Medicament (EMA), que va comparar l’autorització d’emergència de la vacuna Sputnik per part d’alguns països europeus amb una «ruleta russa».
«Demanem una disculpa pública a Christa Wirthumer-Hoche, de l’EMA, pels seus comentaris negatius cap als membres de la UE que aproven directament l’Sputnik», van indicar a Twitter els creadors de la vacuna, el centre de recerca estatal Gamaleya i el Fons Sobirà Rus (RDIF). «Comentaris així són inapropiats i soscaven la credibilitat de l’EMA i el seu procés d’avaluació», han assegurat, denunciant «possibles interferències polítiques».
«Com una ruleta russa»
Diumenge a la nit, la presidenta del consell de direcció de l’EMA, Christa Wirthumer-Hoche, «va advertir» els estats membres de la UE que no autoritzin l’Sputnik amb caràcter d’urgència, al·legant la insuficiència de dades sobre les persones vacunades. «És una mica com la ruleta russa», va afirmar en una entrevista amb el canal de televisió austríac ORF. «De moment no tenim dades sobre els efectes secundaris en els vacunats», va remarcar, i va instar els països a esperar la llum verda del regulador europeu.
La vacuna Sputnik va fer la setmana passada un pas clau per a la seva implantació a la UE amb l’inici de la revisió per part de l’EMA, amb seu a Amsterdam.
Notícies relacionadesDesprés d’aquest anunci, les autoritats russes van dir que estaven preparades per subministrar vacunes a 50 milions d’europeus a partir del juny. Amb l’argument que la seva vacuna ja ha sigut aprovada a 46 països, el fons rus va tornar a retreure dimarts a l’EMA que hagi «retardat durant mesos» el procés de validació de l’Sputnik.
Diversos països de la UE, impacients per un procés considerat massa lent, recorren a vacunes encara no aprovades, com Hongria, que va començar a administrar la vacuna russa a la seva població el mes passat. La República Txeca i Eslovàquia també han fet comandes a Rússia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?