Pena de mort
Egipte executa 16 persones acusades de delictes comuns en quatre dies
Aquest dimarts s’ha aplicat la condemna a mort a onze presos i dissabte a unes altres cinc persones, tres de les quals dones
Sota el règim del president Al-Sisi, el país s’ha convertit en un dels que més penes capitals dicta al món
El règim egipci ha executat aquest dimarts onze presos, tots ells condemnats a la pena capital per delictes comuns, «assassinats comesos en els últims anys», segons fonts de seguretat. Les sentències s’han aplicat a la presó de Bork al Arab, a prop de la ciutat d’Alexandria, al nord del país. Dissabte passat es va aplicar la pena de mort a unes altres cinc persones, tres de les quals dones, a Al-Ismaelia, també per delictes comuns.
Aquestes execucions se sumen a desenes portades a terme al llarg de l’any passat, segons han denunciat organitzacions de drets humans. «Les autoritats egípcies s’han embarcat en un horrible frenesí d’execucions en els últims mesos», va dir el mes de desembre passat Philip Luther, director de l’oficina d’Amnistia Internacional per a l’Orient Mitjà i el Nord de l’Àfrica. L’organització també va denunciar les condemnes obtingudes després de «’confessions’ sota tortura».
El Govern d’Al-Sisi
Notícies relacionadesPer la seva banda, Human Rights Watch (HRW) va afirmar l’octubre passat que s’havien portat a terme 49 execucions en tan sols deu dies i va demanar-ne el «cessament immediat». L’organització considera que sota la presidència del president egipci, el mariscal de camp, Abdel Fattah al-Sisi, que va aconseguir el poder després d’un cop d’Estat el 2013, Egipte s’ha convertit en un dels deu països amb més nombre de penes de mort.
La xaria, o llei islàmica, és la principal font del dret egipci, segons la Constitució del 2014, i legitima l’aplicació de la pena capital. Les execucions afecten presos comuns, però també opositors acusats de terrorisme i altres delictes.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers