Tenien material per a explosius casolans
L’exèrcit filipí arresta nou dones sospitoses de preparar atemptats suïcides
Van ser detingudes en batudes per capturar membres del grup terrorista Abu Sayyaf

L’Exèrcit de les Filipines va informar de la detenció de nou dones vinculades al comandament del grup gihadista Abu Sayyaf, afí a Estat Islàmic (EI), i sospitoses de preparar atemptats suïcides amb explosius, segons els militars, reporta Efe.
Les dones van ser detingudes divendres durant una sèrie de batudes a tres domicilis de la província filipina de Sulu, al sud-oest del país, va indicar ahir a la nit el general Corleto Vinluan, al capdavant del Comando de Mindanao Occidental.
Durant l’actuació, les autoritats es van apoderar de nombrós material per a la fabricació casolana de dispositius explosius, entre ells detonadors i un esbós on suposadament es marquen objectius per als atemptats.
Abu Sayyaf, que va jurar lleialtat a EI el 2014, va néixer als anys noranta formada per mujahidins que van lluitar en la guerra de l’Afganistan i de seguida van guanyar notorietat internacional pels seus atemptats i segrestos, fonamentalment turistes estrangers i missioners cristians.
El grup, responsable dels pitjors actes terroristes a les Filipines, va reclamar el doble atac suïcida perpetrat per dos gihadistes indonesis el gener del 2019 durant la missa dominical a la catedral de Jolo, capital de Sulu, en el qual van morir 23 persones i més d’un centenar van resultar ferides.
Notícies relacionadesTot i que el terrorisme islamista no és nou a les Filipines, els atacs suïcides no són el «modus operandi» clàssic dels grups locals, una nova amenaça al país, que ja ha registrat cinc atemptats d’aquest tipus, generalment reivindicats per EI i portats a terme amb el suport logístic d’Abu Sayyaf.
Es creu que a Sulu hi ha uns 300 efectius d’Abu Sayyaf i diversos terroristes estrangers, molts de fugits de l’extint califat d’EI, que haurien portat a les Filipines una versió més radical del gihad.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»