ATEMPTAT A PARÍS
Identificat com un jove txetxè l'assassí del professor decapitat a França
L'homicida, mort per trets de la Policia, no tenia antecedents i no havia donat indicis que estigués radicalitzat
Les autoritats de França han identificat com un jove de 18 anys i de la república russa de Txetxènia, tot i que nascut a Moscou, l’assassí d’un professor d’Història que va ensenyar als seus alumnes diverses caricatures del profeta Mahoma del setmanari satíric ‘Charlie Hebdo’, segons han confirmat fonts judicials a ‘Le Figaro’ i recull Europa Press.
El jove, que va morir a trets per la Policia, no tenia antecedents i no havia donat indicis que estigués radicalitzat, d’acord amb aquestes fonts.
Nou detinguts
D’altra banda, fonts de la Fiscalia de París han informat al rotatiu que cinc persones més han sigut detingudes al llarg d’aquesta matinada a la capital francesa. Es tracta de dos pares d’estudiants del centre d’estudis on treballava la víctima i tres coneguts més de l’assaltant, tot i que no se’ls ha identificat com a familiars.
Amb aquestes detencions ja són nou les persones que han passat a disposició policial en relació amb aquest crim.
El professor havia rebut amenaces
D’altra banda, el senador francès Bruno Retailleau ha informat que el professor assassinat havia sigut objecte d’amenaces durant diversos dies després d’ensenyar les caricatures del profeta, del qual l’islam prohibeix terminantment la representació, durant un seminari sobre la llibertat d’expressió i l’impacte en els mitjans de comunicació.
D’acord amb les fonts de ‘Le Figaro’, precisament els pares detinguts van interposar en els últims dies una denúncia contra el professor per ensenyar les caricatures del magazín.
Cal recordar que les oficines de ’Charlie Hebdo’ van ser escenari d’una matança contra els seus empleats el 2015, perpetrada per simpatitzants de l’organització terrorista Al-Qaida, que es va saldar amb 12 morts i 11 ferits.
Reconstrucció de l’atemptat
Notícies relacionadesLa Policia s’ha passat les últimes hores reconstruint l’incident. Segons l’estat actual de la investigació, el professor va ser decapitat divendres a Conflans-Sainte-Honorine (al departament de Yvelines, als voltants de París), entorn de les 17.00 hores. El personal de la brigada contra el crim de la ciutat va acudir a investigar un individu sospitós que rondava a prop de les instal·lacions.
Allà van descobrir la víctima i, ja a la localitat d’Eragny-sud-Oise (al departament annex de Val-d’Oise), van trobar el seu assassí, que va amenaçar els agents amb una arma blanca abans de morir a trets de la Policia.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»