CONVULSIÓ A L'EXREPÚBLICA SOVIÈTICA
La justícia de Bielorússia obre un cas criminal contra el consell opositor
Putin adverteix Michel que qualsevol pressió política sobre Lukaixenko és «contraproduent»
zentauroepp54564188 belarusian opposition supporters hold flowers and flash vict200820191500 /
La justícia de Bielorússia ha obert un cas criminal contra el consell opositor format per una dotzena de personalitats, entre les quals hi ha la premi Nobel de Literatura Svetlana Aleksiévitx. Segons la fiscalia bielorussa, l’esmentat òrgan està acusat de temptativa d’usurpar el poder.
A més d’Aleksiévitx, formen part del consell el director del principal teatre de drama de Minsk, convertit en un centre del moviment opositor durant els dies de les protestes, abans que aquest dimecres la policia aconseguís el control de la situació.
Rebuig opositor
Notícies relacionadesEn declaracions a Reuters, Serguei Dileuski, líder dels vaguistes a la Planta de Tractors de Minsk i membre del comitè, ha negat totes les acusacions: «L’acusació no té base ni fonament; el nostre objectiu és resoldre la crisi sense conflicte; no estem demanant ocupar el poder», ha declarat.
També aquest dijous, el president Vladímir Putin ha parlat per telèfon amb el president del Consell Europeu, Charles Michel, i l’ha avisat que qualsevol pressió sobre el Govern d’Aleksándr Lukaixenko seria «contraproduent». A més, el portaveu del Kremlin, Dmitri Peskov, ha criticat durament les decisions adoptades dimecres pels Vint-i-set respecte a Bielorússia.
- La Collada de Toses a la Cerdanya té el quart tram més perillós de la xarxa de carreteres de l’Estat
- La manifestació de docents començarà a escalfar motors amb una marxa lenta de cotxes a Salt
- La protesta de docents atura el centre de Manresa: "És vergonyós que un mosso en pràctiques cobri més"
- La comunitat educativa berguedana talla la C-16 per demanar més recursos i menys burocràcia
- Més mobilitzacions Els metges de Catalunya tornaran a fer vaga el 19 i 20 de març
