possible acord per fabricar-la
Duterte assegura que Putin regalarà a les Filipines la vacuna contra la Covid
El president filipí s'ha ofert per vacunar-se el primer quan arribin les dosis al país

zentauroepp54124150 duterte200722112124 /
El president de les Filipines, Rodrigo Duterte, ha confirmat que el seu Govern ha acceptat l’oferta de Rússia per rebre gratis vacunes contra la Covid-19 i ha avançat que ell mateix seria el primer de posar-se-la.
Rússia espera començar a l’octubre la producció en massa de la vacuna –el president, Vladimir Putin, ha confirmat aquest dimarts el seu registre– i ha ofert a les Filipines subministrar-l’hi o aliar-se amb empreses locals per afavorir la fabricació a escala local.
L’Executiu filipí ha assegurat en un comunicat que està llest per «treballar amb Rússia en els assajos clínics, el subministrament i la producció de la vacuna», així com en altres àrees que puguin ser considerades «rellevants» per fer front a l’«emergència sanitària global», segons l’agència de notícies DPA, recull Europa Press.
El president també ha donat la benvinguda a aquesta col·laboració i s’ha ofert a inocular-se ell primer la dosi per fer confiança a la població. «Si és bo per a mi, ho és per a tothom. Si no és bo per a mi, llavors tenim un problema», ha dit en un discurs públic dilluns, segons el diari ‘Philippine Star’.
Les Filipines és el país del Sud-est Asiàtic més afectat per la pandèmia i acumula fins aquest dimarts 139.538 casos, 2.987 d’aquests en les últimes 24 hores. La xifra de morts ha augmentat en 2.312, 19 més que dilluns, segons les dades oficials divulgades pel Ministeri de Sanitat.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura