Crisi sanitària
Alemanya suspèn les seves restriccions sobre el dèficit per l'impacte econòmic del coronavirus
L'Executiu aprova un pressupost suplementari de 156.000 milions d'euros

zentauroepp52844122 18 03 2020 angela merkel durante su discurso a la naci n p200318213424 /
El Govern alemany ha decidit suspendre les seves restriccions sobre els dèficits fiscals consagrats a la Constitució i ha aprovat un pressupost suplementari de 156.000 milions d’euros en nous préstecs destinats a combatre l’impacte del nou coronavirus.
«Lluitarem amb totes les nostres forces contra aquesta crisi que afecta l’atenció mèdica dels nostres ciutadans i l’activitat econòmica en aquest país», ha dit el ministre d’Hisenda, Olaf Scholz, en una conferència de premsa.
El Consell de Ministres alemany ha aprovat un pressupost suplementari de 156.000 milions d’euros, el més gran des de la II guerra mundial, a causa de la crisi desencadenada per la pandèmia de coronavirus.
Previsió d’endeutament
Aquesta mesura comporta la suspensió temporal del «fre del deute» de la Constitució, perquè l’Estat alemany preveu endeutar-se aquest any per primera vegada en els últims cinc exercicis, per recolzar l’economia davant de la crisi que ha provocat el Covid-19, amb uns 24.000 infectats ja al país.
La cancellera alemanya, Angela Merkel,ha participat en el Consell de Ministre des del seu domicili, on es troba des d’aquest diumenge en quarantena després de conèixer que va estar en contacte amb una persona que posteriorment va donar positiu.
A més d’ajuts per donar suport a empreses i empleats, el pressupost suplementari compta amb una caiguda de la recaptació a causa del Covid-19 estimada en 33.500 milions d’euros.
El Consell de Ministres també ha reactivat el fons d’estabilització per a grans empreses que va crear en la crisi financera de 2008-2009, una eina que estarà dotada de 500.000 milions d’euros.
D’aquests, 400.000 milions estaran a disposició per garantir deutes i passius i els 100.000 milions restants per recapitalitzar empreses, adquirir participacions i nacionalitzacions temporals.
«El nostre país ha de defensar-se» i evitar que una crisi imprevisible «danyi de forma irreversible» les estructures econòmiques del país, ha argumentat per la seva banda el ministre d’Economia, el conservador Peter Altmaier.
Notícies relacionadesTambé amb el front econòmic en ment s’han aprovat en els últims dies diverses mesures a Alemanya, com un fons de rescat per a autònoms i empreses de menys de deu treballadors amb fins a 50.000 milions d’euros.
A més, s’ha engegat un programa de crèdits «sense límits» per assegurar la liquiditat de les empreses i s’han relaxat les condicions perquè les empreses puguin sol·licitar la reducció de jornada amb garantia d’ocupació.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió