gira pel Golf
Pompeo visita l'Aràbia Saudita per tractar sobre l'«amenaça» iraniana
El secretari d'Estat dels EUA estarà a Riad fins divendres i té previst entrevistar-se amb els màxims dirigents de la monarquia del Golf

zentauroepp52363984 us secretary of state mike pompeo arrives at the king khalid200219172924 /
El secretari d’Estat dels Estats Units, Mike Pompeo, ha arribat avui a l’Aràbia Saudita, on s’hi estarà fins divendres. El cap de la diplomàcia nord-americana té previst veure’s amb els principals dirigents del país del Golf Pèrsic i, sens dubte, un dels temes estrella en les converses serà l’amenaça que suposa l’Iran per als països de la regió, aliats dels EUA. És la primera visita que Pompeo va a Riad des que Donald Trump va donar llum verda a l’assassinat del general iranià Qassim Soleimani, considerat la segona persones més poderosa del règim de Teheran.
«Passarem molt de temps parlant sobre problemes relacionats amb la seguretat, en particular amb l’amenaça que suposa la República Islàmica de l’Iran», ha dit Pompeo als periodistes. El secreatari d’Estat dels EUA ha afirmat que el seu país està «llest per parlar amb l’Iran en qualsevol moment», però el règim iranià ha «de canviar el seu comportament». El president Donald Trump, gran aliat de l’Aràbia Saudita, va decidir que els EUA abandonessin de manera uniltarel l’acord nuclear amb l’Iran el 2018 i va imposar noves sancions, més dràstiques contra Teheran.
Drets humans
Pompeo arriba a l’Aràbia Saudita després de finalitzar el seu primer viatge a l’Àfrica subsahariana. A Riad s’entrevistarà amb el rei Salman i el seu fill, el príncep hereu Mohammed bin Salman, així com amb el ministre de Relacions Exteriors Faisal Ben Farhane. Pompeo també ha dit que tractarà amb els dirigents saudites sobre «drets humans». El règim saudita ha rebut dures crítiques per part d’oenagés per la repressió contra els dissidents i la violació sistemàtica dels drets humans. Una investigació relaciona l’assassinat del periodista saudita Jamal Khashoggi el 2018 al consolat de l’Aràbia Saudita a Istanbul amb l’hereu al tron, Bin Salman.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- El conflicte del Pròxim Orient RTVE plantarà el festival d’Eurovisió per primer cop si Israel no es retira
- El conflicte del Pròxim Orient Escac al dispositiu de seguretat de la Vuelta
- Context A les portes de l’infern
- Aïllament internacional L’Esparta de Netanyahu
- Israel desencadena l’atac terrestre per prendre Ciutat de Gaza