acció policial
Detinguts dos membres de l'antic Govern quan volien sortir de Bolívia
Els dos exministres havien estat a l'ambaixada de Mèxic i viatjaven amb salconduits

zentauroepp52073368 18 11 2019 18 november 2019 mexico mexico city bolivian f200201180718 /
Un exministre i un exviceministre de l’Executiu d’Evo Morales van ser detinguts aquest dissabte quan es disposaven a viatjar a l’exterior, malgrat comptar amb salconduits facilitats aquesta setmana pel Govern interí de Bolívia. La policia boliviana ha detingut aquesta matinada a l’aeroport internacional d’El Alto, que també serveix a La Paz, l’exministre de Mineria César Navarro i l’exviceministre de Desenvolupament Rural i Terres Pedro Damián Dorado.
Navarro i Dorado, que anaven acompanyats per una comissió de diplomàtics estrangers, van ser portats a les oficines de la Força Especial de Lluita contra el Crim (FELCC), segons informen mitjans locals. El Ministeri d’Exteriors de Bolívia havia entregat salconduits dimecres passat a tots dos, que havien estat fins ara a la residència de l’ambaixada de Mèxic a La Paz, perquè poguessin sortir del país.
El ministre interí de Govern (Interior), Arturo Murillo, va lamentar en un missatge a Twitter que «per una falta de comunicació i coordinació s’hagi produït aquest incident». «El Govern nacional complirà la fe de l’Estat compromesa amb l’entrega de salconduits a dos excol·laboradors d’Evo Morales i garantirà la seva sortida del país cap a Mèxic», va assegurar.
Càrrecs de confiança
Notícies relacionadesMorales va deixar el passat 10 de novembre el poder a l’hora que denunciava un cop d’Estat per enderrocar-lo, enmig de protestes per un suposat frau electoral al seu favor en els fallits comicis del passat 20 d’octubre. Al costat d’ell van dimitir diversos càrrecs de confiança que des de novembre són a la residència de l’ambaixada mexicana a La Paz, alguns d’ells requerits per la Justícia, acusats pel Govern interí de Jeanine Áñez per delictes com sedició i terrorisme.
L’Executiu transitori ha assegurat diverses vegades que no atorgarà salconduits a aquells exfuncionaris que tinguin processos pendents davant de la Justícia boliviana. No obstant, sí va estendre salconduits per facilitar la sortida d’altres com l’exministre d’Economia Luis Arce, que ara va tornar al país per ser candidat pel partit de Morales en els pròxims comicis del 3 de maig.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?