ALARMA A OSTRAVA
Almenys sis morts en un tiroteig en un hospital de la República Txeca
La policia confirma que el presumpte autor s'ha tret la vida
Almenys sis persones han mort i dues més han resultat ferides de gravetat en un hospital de la ciutat txeca d’Ostrava quan una persona ha començat a disparar en una sala d’espera. La policia ha confirmat que l’autor de l’atac s’ha tret la vida d’un tret poc després.
L’atacant, trobat mort al seu cotxe després d’emprendre la fugida, era un home convençut que estava greument malalt i que ningú el volia atendre, tal com ha relatat a una emissora local el cap de l’autor dels trets.
El succés ha passat poc després de les 07.00 (6.00 GMT) a la sala d’espera del departament de traumatologia de l’Hospital Facultatiu d’Ostrava, al nord-est del país centreeuropeu, quan un home sense tinença legal d’armes va obrir foc a curta distància contra les persones que esperaven ser ateses.
Un dels ferits es troba en estat greu a l’UCI i dos més han sigut operats i estan fora de perill, segons han confirmat fonts dels serveis de socors d’Ostrava.
Centenars de persones, entre pacients i personal de l’hospital, han sigut evacuats, mentre que l’activitat als centres universitaris adjacents va quedar interrompuda.
La República Txeca va registrar una matança similar fa quatre anys, quan vuit persones van morir en un tiroteig en un restaurant de la localitat d’Uhersky Brod, a l’est del país.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026