19 d’oct 2020

Anar al contingut

L'empresa defensa que era "una reacció irònica"

Prohibeixen un tuit de Burger King sobre els seus batuts per encoratjar a la violència

La promoció es va produir després de diversos incidents per llançament de begudes a polítics anglesos ultradretans

Efe

Prohibeixen un tuit de Burger King sobre els seus batuts per encoratjar a la violència

STEFAN WERMUTH

 Un tuit de la companyia Burger King a Escòcia ha sigut prohibit pel regulador de la publicitat britànica per encoratjar «comportaments antisocials», mentre promocionava els batuts de la cadena, que alguns individus van utilitzar per atacar polítics d’extrema dreta.

L’Agència d’Estàndards de Publicitat (ASA, per les seves sigles en anglès) ha donat a conèixer avui que prohibeix un missatge publicat per Burger King el passat 18 de maig a Twitter, que la cadena de menjar ràpid anunciava que venia batuts durant «tot el cap de setmana» i animava els seus clients amb l’eslògan «Diverteix-te».

L’ASA va basar la seva decisió que aquesta publicació va sorgir després que se’ls llancessin batuts a diversos polítics d’extrema dreta i dies abans que el líder del Partit del ‘brexit’,  Nigel Farage, fos objecte d’una acció similar a Newcastle (Anglaterra) durant un acte de campanya de les eleccions europees.

Burger King va publicar aquest missatge després que un establiment d’Edimburg, propietat del seu rival McDonald’s, deixés de vendre temporalment aquest producte a petició de la policia, ja que estava previst que Farage visités la ciutat.

Segons va assenyalar l’ASA en un comunicat, 24 persones van presentar queixes sobre aquest missatge al·legant que era "irresponsable" i "ofensiu", ja que fomentava "el comportament antisocial" i "la violència".

"Tot i que reconeixem que el tuit pot haver sigut pensat com una resposta humorística a la suspensió de les vendes de batuts per part del competidor de l’anunciant, en el context en el qual va aparèixer considerem que pot entendre’s que suggereix que els seus batuts puguin utilitzar-se per batre Nigel Farage", va afermar l’ASA.

Per la seva part, Burger King va assegurar que la publicació "tenia la intenció de ser una reacció irònica a la situació" i va recalcar que la companyia "rebutja absolutament la violència".

"A Burger King creiem totalment en el dret de les persones en la llibertat d’expressió i mai faríem res que hi entri en conflicte. Mai recolzaríem la violència ni malgastaríem els nostres deliciosos batuts", van indicar.

El llançament de batuts a candidats d’ultradreta al Regne Unit va començar a començaments del maig passat, quan va recórrer la xarxa un vídeo d’un ciutadà oriental que tirava a la cara una beguda a l’activista ultradretà Stephen Yaxley-Lennon, que es presentava com a eurodiputat independent.

Yaxley-Lennon, que fa campanya amb el sobrenom de Tommy Robinson, va ser atacat amb un altre batut un dia després del primer, mentre que el candidat del partit euròfob UKIP, Carl Benjami, va ser víctima d’intents similars almenys en quatre ocasions.