Matança a Texas
La mare del tirador d'El Paso va trucar a la policia preocupada per l'arma que havia comprat
Va explicar, sense identificar-se, que l'inquietava que tingués una arma donada la seva immaduresa i falta d'experiència
La mare de Patrick Crusius, el presumpte responsabledel tiroteig en què van ser assassinades 22 persones dissabte a El Paso van ser assassinades 22 persones (Texas, EUA), va contactar amb la Policia setmanes abans de l’esdeveniment preocupada per l’arma que tenia el seu fill.
La dona va contactar amb la Policia d’Allen, municipi de Texas on resideix la família, intranquil·la pel fet que Crusius posseís una arma donada la seva joventut, immaduresa i falta d’experiència, segons van relatar aquest dijous a la CNN els advocats Chris Ayres i R. Jack Ayres.
Els advocats van precisar que la naturalesa de la trucada va ser merament “informativa”, ja que la dona no creia que el seu fill suposés una amenaça.
“No era un noi inestable, colèric o de comportament erràtic. No és com si sonessin les alarmes”, va dir Chris Ayres.
Agent de seguretat ciutadana
Durant la trucada, la mare de Crusius va parlar amb un agent de seguretat ciutadana, que li va explicar que el seu fill, de 21 anys, podia posseir legalment una arma.
Segons els advocats, la dona no va proporcionar ni el seu nom ni el del seu fill a l’agent, que tampoc li va demanar més detalls.
Crusius va obrir foc dissabte passat al matí en un magatzem Walmart de la ciutat fronterera d’El Paso (Texas), i va assassinar 22 persones –vuit de nacionalitat mexicana– i va ferir-ne una vintena més.
Les autoritats donen per fet que abans del tiroteig, Crusius va publicar un manifest a internet en el qual es feia ressò del discurs contra la immigració del president dels EUA, Donald Trump, i alertava d’una “invasió hispana a Texas”.
El Paso té més d’un 80% de població hispana i fa frontera amb Ciudad Juárez (Mèxic).
Notícies relacionadesCrusius va ser detingut per les autoritats i espera judici a presó sense fiança. Els fiscals ja han anunciat que demanaran pena de mort per a l’acusat.
Trump, que aquest dimecres va ser a El Paso, va assegurar que el manifest de Crusius és “ple d’odi racista” i va fer una crida a “condemnar el racisme, el fanatisme i el supremacisme blanc”.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar