TERROR GLOBAL
Dimiteix el secretari de Defensa de Sri Lanka pels atemptats de diumenge
Els serveis d'intel·ligència van tenir informació dels atemptats dies abans de les matances
sri lanka church blasts 86965-7bae1 /
El secretari de Defensa de Sri Lanka, Hemasiri Fernando, ha renunciat avui al seu càrrec després que es revelés que els organismes de seguretat del país van rebre amb temps informació sobre la sèrie d’atemptats de diumenge passat. En total van morir 359 persones per les explosions a diverses esglésies, plenes de feligresos per la celebració de la Setmana Santa.
En la seva carta de renúncia Fernando va assegurar que com a secretari de Defensa havia difós “sistemàticament la informació d’intel·ligència rebuda sobre els atacs als funcionaris i els departaments competents” i que va complir amb el seu “deure”. “Però alguns oficials i departaments clau no van actuar en conseqüència i com a resultat hem hagut d’afrontar aquesta situació. Renunciaré per facilitar la investigació al comitè encarregat”, va anunciar el ja exsecretari.
Evitar anar a missa
Les esglésies de Sri Lanka podran decidir si anul·len les pregàries de diumenge i els cristians podran seguir les oracions per la tele des de casa, mentre que el Govern i una organització de clergues islàmics han demanat als musulmans que no vagin a les mesquites per a la pregària col·lectiva de divendres per por que hi hagin nous atemptats. “Podeu quedar-vos a casa i resar”, va anunciar l’arquebisbe de Sri Lanka, Malcolm Ranjith.
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Urbanitat BCN aprova la nova ordenança de civisme, en vigor a principis del 2026
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
