disturbis a França
Macron estudia prohibir les manifestacions als Camps Elisis
El president francès valora aquesta possibilitat davant dels greus i violents disturbis que es van registrar dissabte a París
zentauroepp47386233 fotodeld a epa2141 paris 03 16 2019 los chalecos amari190318101521 /
El president de França, Emmanuel Macron, està considerant prohibir la celebració de manifestacions als Camps Elisis de París, on des de fa mesos és un dels escenaris de les protestes dels 'armilles grogues’. Aquest cap de setmana passat, els disturbis van ser especialment violents.
Els xocs entre les forces de seguretat i els manifestants es van produir ja a primera hora de dissabte, quan els agents van llançar una pluja de gasos lacrimògens mentre els participants en les protestes, alguns d’ells encaputxats i vestits de negre, van respondre llançant pedres, ampolles, llambordes i petards a les forces de l’ordre. La policia provava d’impedir amb canons d’aigua l’accés a l’Arc del Triomf, que el passat 1 de desembre va ser assaltat per un grup d’armilles grogues en una jornada especialment violenta.
Ultres infiltrats
El ministre de l’Interior, Christophe Castaner, va xifrar dissabte en 1.500 elements ultres infiltrats entre els manifestants i els ha considerat “professionals del vandalisme i del desordre” que estaven a París amb l’única intenció de “sembrar el caos”. El pas dels manifestants per la famosa avinguda parisenca ha deixat infinitat d’establiments destrossats, incendiats o saquejats. En la llista figuren les botigues de Nespresso, Lacoste, Hugo Boss, Longchamp i Zara. Els vidres de molts aparadors apareixien apedregats i un quiosc de premsa va ser completament calcinat.
- Sanitat Els metges van a la vaga per millorar les seves condicions
- Apunt Nens consentits
- Els whatsapps proven que Mazón i Cuenca van mentir al Congrés
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Crisi ramadera Catalunya declara l’emergència per la pesta porcina africana
- Sanitat pública La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i un seguiment desigual: «La professió s’ha despertat i no tornarem a adormir-nos»
- Anunci Catalunya obliga a portar mascaretes en hospitals, CAPs i residències per l’auge de la grip
- Ha sigut detingut Els Mossos detenen un home per haver assassinat la seva parella a l’Hospitalet de Llobregat
- Organisme contra la corrupció El PSC i ERC proposen Josep Tomàs Salas per dirigir l’Oficina Antifrau de Catalunya
