Conflicte internacional
Una actriu porno japonesa indigna el comunisme xinès per un fulard vermell
Aquesta peça forma part del vestit típic dels Joves Pioners, grup infantil adscrit al Partit Comunista
Sora Aoi ha contribuït durant anys a millorar la imatge dels japonesos entre els xinesos, malgrat dècades d'enfrontament

aoi-sola
L’actriu porno japonesa Sora Aoi ha desencadenat l’ira del Partit Comunista de la Xina al vestir un fulard vermell –símbol altament polític en aquest país– en un acte públic, cosa que ha motivat una condemna oficial i unes disculpes de l’empresa organitzadora, informa aquest divendres el rotatiu oficial ‘China Daily’.
Aoi, una actriu extremadament popular a la Xina, va portar en un acte publicitari d’una empresa de Xangai de joguines sexuals aquesta peça combinada amb una camisa blanca, cosa que formavael vestit típic dels Joves Pioners, la versió infantil dels comunistes xinesos.
Això va motivar que la Lliga de Joventuts Comunistes emetés un comunicat en què culpaven l’empresa Shangai Zhenhai Industrial, organitzadora de l’acte a la ciutat meridional xinesa de Dehong, d’"ignorar la llei i els bons costums" al tacar la "connotació espiritual del mocador vermell" a la Xina.
The color of the scarf worn by China's Young Pioneers is meant to symbolize the blood of revolutionary martyrs and therefore the neckerchiefs must be worn with reverence. https://t.co/Ks25MFdNLR
— Shanghaiist.com (@shanghaiist) 10 de agosto de 2018
Els organitzadors demanen perdó
La companyia es va veure obligada a publicar una nota de disculpes en què va demanar públicament perdó "per haver danyat els sentiments de les àmplies masses" i va prometre "recolzar sense treva el lideratge del partit en el seu enfortiment de l’educació patriòtica".
La polèmica sorgeix pocs mesos després que entrés en vigor, l’1 de maig, una nova llei de protecció dels herois i màrtirs de la Xina, que preveu càstigs als qui insultin o ironitzin sobre importants símbols o figures polítiques de la república popular.
Notícies relacionadesL’organització dels Joves Pioners, fundada el mateix any que el règim (1949), agrupa nens xinesos d’entre 6 i 14 anys, que en ocasions especials porten els fulards vermells en cerimònies de jurament i lleialtat al Partit Comunista.
'Influencer' nipona
Sora Aoi, de 34 anys, és una de les actrius eròtiques més conegudes del Japó, i a la Xina, cosa que ha contribuït durant anys a millorar la imatge dels japonesos entre els xinesos, malgrat dècades d’enfrontament mutu per desavinences polítiques i històriques. La 'influencer', actriu i cantant japonesa és també molt activa a Instagram.

Cartell propagandístic de la Revolució Cultural de Mao.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI