DESITJOS DE DESGLAÇ A SEÜL
Pyongyang manifesta la seva voluntat de negociar amb Washington
Corea del Nord subratlla que té una "intenció suficient" de dialogar amb els EUA després d'una trobada entre el president sud-coreà i el general Kim Yong-chol

mbenach42314576 north korean delegation leader kim yong chol attends the clo180225195137 /
Corea del Nord té el desig «suficient» de negociar amb Washington, va revelar ahir Seül. La diplomàcia olímpica empeny cap a un diàleg que setmanes enrere semblava quimèric i que afronta encara un pedregós camí on coincideixen Donald Trump i Kim Jong-un. L’anunci va endolcir la cerimònia de clausura dels Jocs d'Hivern de Pyeongchang i va servir perquè la diplomàcia tornés a robar els focus a l’esport.
La delegació nord-coreana, va aclarir un despatx oficial de Seül, entén que les relacions a la península han de millorar en paral·lel a les que manté amb Washington i subratlla que té una «intenció suficient» de dialogar. La revelació va arribar després que es reunissin Moon Jae-in, president sud-coreà, i Kim Yong-chol, general nord-coreà. Ni Pyongyang ni Washington van reaccionar immediatament al comunicat.
Corea del Nord ha manifestat la voluntat de negociar sense condicions amb els EUA. La Casa Blanca ha variat la seva política desenes de vegades fins a desconcertar tant els seus aliats com Pyongyang, alternant l’exigència del desarmament nuclear previ amb invitacions al diàleg sense condicions i amenaces de destrucció massiva. Washington va anunciar aquesta setmana un altre paquet de sancions, un altre cop «el més ambiciós de la història», mentre Trump aclaria que passaria a una altra fase «molt desafortunada per al món» si no funcionava. Pyongyang va entendre aquestes sancions com un «acte de guerra» i va culpar Washington de travar la pau a la península.
Mediació de Moon
Notícies relacionadesLa frenètica mediació de Moon ha sobrevolat tots els contratemps. Els EUA van revelar ahir que Corea del Nord havia cancel·lat a última hora una reunió entre el seu vicepresident, Mike Pence, i Kim Jo-jong, germana del dictador. Una part substancial de la població sud-coreana també desconfia del desglaç i en les últimes hores hi va haver manifestacions contra el general Kim Yong-chol, presumpte cervell de l’enfonsament d’una fragata sud-coreana que va causar 46 morts.
L’atenció de la cerimònia de clausura es va centrar a la llotja d’autoritats, on una fila separava el general nord-coreà d’Ivanka Trump. Els esforços per esquivar-se les mirades van ser notoris mentre el president Moon repartia encaixades de mans als dos costats.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat