escàndol
Membres d'Oxfam van organitzar orgies a Haití en plena missió humanitària
Sis presumptes participants en la contractació de prostitutes van abandonar l'organització sense mesures disciplinàries

hait
Membres de l'oenagé Intermón Oxfam van aprofitar la seva missió humanitària a Haití després del terratrèmol del 2010 per organitzar orgies amb prostitutes a càrrec de l'organització. Dels sis participants en els fets, dos van renunciar al seu càrrec i quatre van ser acomiadats després d'obrir-se una investigació interna. Segons publicaThe Times, el responsable d'Intermón Oxfam a Haití Roland Van Hauwermeiren va renunciar al càrrec sense patir mesures disciplinàries, encara que suposadament havia contractat les prostitutes. Els fets no van ser denunciats davant les autoritats d'Haití.
Els enviats per l'oenagé van llogar una vil·la a Haití després del terratrèmol que va causar 300.00 morts. SegonsThe Times, els seus enviats van pagar els serveis de prostitutes haitianes. L'intercanvi de diners a canvi de sexe és il·legal a Haití. Les prostitutes van assistir a les festes sexuals vestint samarretes de l'oenagé.
Notícies relacionadesLes bacanals, segons assegura la investigació interna a la qual va tenir accés The TimesThe Times, es van emmarcar en una situació d'"abús de poder i assetjament" davant les dones, algunes de les quals podrien ser menors d'edat.
Oxfam, confederació d'organitzacions humanitàries amb seu a Oxford (Regne Unit), ha negat estar darrere d'un "intent d'ocultar" els fets per preservar la seva reputació. "Oxfam es pren molt seriosament qualsevol acusació de comportament inapropiat", va dir el seu portaveu a l'agència de notícies France Presse. L'oenagé, no obstant, va reconèixer que s'havien fet acusacions d'ús de prostitutes menors d'edat, però que "no havien sigut provades".
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard