escàndol
Membres d'Oxfam van organitzar orgies a Haití en plena missió humanitària
Sis presumptes participants en la contractació de prostitutes van abandonar l'organització sense mesures disciplinàries
hait
Membres de l'oenagé Intermón Oxfam van aprofitar la seva missió humanitària a Haití després del terratrèmol del 2010 per organitzar orgies amb prostitutes a càrrec de l'organització. Dels sis participants en els fets, dos van renunciar al seu càrrec i quatre van ser acomiadats després d'obrir-se una investigació interna. Segons publicaThe Times, el responsable d'Intermón Oxfam a Haití Roland Van Hauwermeiren va renunciar al càrrec sense patir mesures disciplinàries, encara que suposadament havia contractat les prostitutes. Els fets no van ser denunciats davant les autoritats d'Haití.
Els enviats per l'oenagé van llogar una vil·la a Haití després del terratrèmol que va causar 300.00 morts. SegonsThe Times, els seus enviats van pagar els serveis de prostitutes haitianes. L'intercanvi de diners a canvi de sexe és il·legal a Haití. Les prostitutes van assistir a les festes sexuals vestint samarretes de l'oenagé.
Notícies relacionadesLes bacanals, segons assegura la investigació interna a la qual va tenir accés The TimesThe Times, es van emmarcar en una situació d'"abús de poder i assetjament" davant les dones, algunes de les quals podrien ser menors d'edat.
Oxfam, confederació d'organitzacions humanitàries amb seu a Oxford (Regne Unit), ha negat estar darrere d'un "intent d'ocultar" els fets per preservar la seva reputació. "Oxfam es pren molt seriosament qualsevol acusació de comportament inapropiat", va dir el seu portaveu a l'agència de notícies France Presse. L'oenagé, no obstant, va reconèixer que s'havien fet acusacions d'ús de prostitutes menors d'edat, però que "no havien sigut provades".
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
- Mobilització docent La vaga de professors a Barcelona, Barcelonès i Baix Llobregat arrenca aquest dilluns una setmana d’aturades a tot Catalunya
