SUPERMERCATS SATURATS

Caos a França per un descompte en els productes de Nutella

Els establiments de la cadena Intermarché han viscut escenes de violència entre els consumidors per una rebaixa del 70% en els envasos de la marca de xocolata italiana

nutella

nutella

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / París

La cadena de supermercats francesa Intermarché ha provocat a França una autèntica situació d'histèria entre els ciutadans. El motiu, una rebaixa en el preu dels productes de la marca de crema de xocolata Nutella. La companyia de supermercats ha decidit aplicar un descompte de fins al 70%, i l'envàs tradicional de la marca, que a França té un preu de 4,50 euros, ha passat a valer 1,40 euros.

Llargues cues que superaven les 200 persones a primera hora del matí, cops i empentes per obtenir la màxima quantitat de productes de la firma i faltes de respecte i insults entre els consumidors.

Aquestes són algunes de les escenes violentes que s'han viscut aquest matí als establiments d'aquesta cadena. "Són com animals. A una dona li han arrencat cabells, a una altra senyora gran li han posat una capsa de cartró al cap i un home tenia la mà plena de sang", ha informat un client a un mitjà francès.

Superats per la situació

Els encarregats d'alguns d'aquests comerços s'han vist superats per la situació i han trucat a la Policia. "Hem intentat calmar la situació, però els clients ens empenyien", ha declarat un treballador d'un supermercat Intermarché del centre del país al diari Le Progrès.

Notícies relacionades

La directora d'un dels establiments a la ciutat de Metz, al nord-est de França, ha explicat a France Info que a les vuit del matí "la gent ja corria i es barallava. Estaven agressius, intentaven agafar els pots i ens amenaçaven".

La companyia italiana que produeix Nutella, Ferrero, ha comunicat a través del seu compte de Twitter que la firma no té res a veure amb el descompte fet pel supermercat. "Voldríem deixar clar que aquesta promoció va ser decidida unilateralment per Intermarché. Deplorem les conseqüències d'aquesta operació, que crea confusió i decepció en l'esperit dels consumidors", ha dit Ferrero.