Els EUA confirmen que el míssil balístic llançat per Corea del Nord és intercontinental
Pel líder nord-coreà, Kim Jong-un, la prova del Hwasong va ser un "regal" als "fills de puta nord-americans"
Els Estats Units han confirmat que el míssil balístic llançat dimarts passat per Corea del Nord és intercontinental (ICBM). La prova del Hwasong-14, portada a terme el dimarts 4 de juliol, dia de la festa nacional dels EUA, va ser supervisada personalment pel líder de Corea del Nord Kim Jong-Un. Segons ha escrit l'agència de notícies KCNA nord-coreana, Jong-un va dir llavors de broma que era un "regal" per als "fills de puta nord-americans".
"Els Estats Units condemnen enèrgicament el llançament per part de Corea del Nord d'un míssil balístic intercontinental", ha dit la secretària d'Estat nord-americana, Rex Tillerson, en un comunicat. "La prova d'un míssil balístic intercontinental és una nova escalada en l'amenaça (RPDC) als Estats Units, als nostres aliats i socis, a la regió i al món", ha afegit.
La possessió d'un míssil balístic intercontinental capaç d'arribar a Alaska és un punt d'inflexió per al règim comunista. Aïllat internacionalment, Pyongyang justifica el seu programa nuclear davant el temor a una invasió per part dels 28.000 soldats nord-americans estacionats a Corea del Sud. El règim de Pyongyang ja ha portat a terme fins a cinc proves nuclears i té un petit arsenal de bombes atòmiques.
NOTABLE PROGRÉS
Notícies relacionadesEls experts han destacat el notable progrés en els programes balístics i nuclears de Corea del Nord des de l'arribada al poder de Kim Jong-un a finals del 2011.
Washington ha sol·licitat una reunió d'emergència del Consell de Seguretat de l'ONU, que està previst que es porti a terme avui dimecres. La Unió Europea, per la seva banda, ha qualificat la prova armamentística de "flagrant violació de nombroses resolucions del Consell de Seguretat de les Nacions Unides", i ha dit que considerarà noves sancions contra Pyongyang.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032