Els EUA confirmen que el míssil balístic llançat per Corea del Nord és intercontinental
Pel líder nord-coreà, Kim Jong-un, la prova del Hwasong va ser un "regal" als "fills de puta nord-americans"
Els Estats Units han confirmat que el míssil balístic llançat dimarts passat per Corea del Nord és intercontinental (ICBM). La prova del Hwasong-14, portada a terme el dimarts 4 de juliol, dia de la festa nacional dels EUA, va ser supervisada personalment pel líder de Corea del Nord Kim Jong-Un. Segons ha escrit l'agència de notícies KCNA nord-coreana, Jong-un va dir llavors de broma que era un "regal" per als "fills de puta nord-americans".
"Els Estats Units condemnen enèrgicament el llançament per part de Corea del Nord d'un míssil balístic intercontinental", ha dit la secretària d'Estat nord-americana, Rex Tillerson, en un comunicat. "La prova d'un míssil balístic intercontinental és una nova escalada en l'amenaça (RPDC) als Estats Units, als nostres aliats i socis, a la regió i al món", ha afegit.
La possessió d'un míssil balístic intercontinental capaç d'arribar a Alaska és un punt d'inflexió per al règim comunista. Aïllat internacionalment, Pyongyang justifica el seu programa nuclear davant el temor a una invasió per part dels 28.000 soldats nord-americans estacionats a Corea del Sud. El règim de Pyongyang ja ha portat a terme fins a cinc proves nuclears i té un petit arsenal de bombes atòmiques.
NOTABLE PROGRÉS
Notícies relacionadesEls experts han destacat el notable progrés en els programes balístics i nuclears de Corea del Nord des de l'arribada al poder de Kim Jong-un a finals del 2011.
Washington ha sol·licitat una reunió d'emergència del Consell de Seguretat de l'ONU, que està previst que es porti a terme avui dimecres. La Unió Europea, per la seva banda, ha qualificat la prova armamentística de "flagrant violació de nombroses resolucions del Consell de Seguretat de les Nacions Unides", i ha dit que considerarà noves sancions contra Pyongyang.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"