PURGA A L'ADMINISTRACIÓ DELS EUA
Les raons oficials de la Casa Blanca per acomiadar el director de l'FBI
Trump es va basar en un memoràndum del fiscal general, Jeff Sessions, recomanant el cessament de Comey per restaurar la confiança pública en l'agència federal d'investigació

/
Segons la Casa Blanca, Donald Trump va acomiadar fulminantment el director de l'FBI basant-se en les “clares recomanacions” del fiscal general dels EUA, Jeff Sessions, i el vicefiscal general, Rod Rosenstein. En un memoràndum difós dimarts a la nit, Rosenstein va criticar agrament James Comey, assenyalant que va gestionar malament les etapes finals de la investigació sobre la candidata demòcrata Hillary Clinton i el seu tractament dels correus classificats del Departament d'Estat. L'acomiadament era necessari per restaurar la confiança pública en l'agència federal d'investigació, va concloure Rosenstein.
Aquests són els cinc punts clau del memoràndum de Rosenstein:
1- “La reputació i la credibilitat de l'FBI han patit danys substancials, i ha afectat tot el Departament de Justícia, la qual cosa és profundament preocupant per a molts empleats i veterans del departament, legisladors i ciutadans”.
2- “No puc defensar la gestió del director de la conclusió de la investigació sobre els ‘e-mails’ de la secretària Clinton, i no entenc el seu rebuig a acceptar el judici gairebé universal que es va equivocar. Gairebé tothom coincideix que el director va cometre greus errors; és un dels pocs temes que uneix persones de diverses perspectives”.
3- “El director es va equivocar a l'usurpar l'autoritat del fiscal general el 5 de juliol del 2016, i anunciar la seva conclusió que el cas s'hauria de tancar sense processament. No és funció del director fer aquest anunci. Com a molt, el director hauria d'haver dit que l'FBI havia completat la seva investigació i presentat les seves conclusions als fiscals federals.
Notícies relacionades4- “Complementant l'error: el director va ignorar un altre principi establert: nosaltres no oferim conferències de premsa per difondre informació despectiva sobre el tema d'una investigació criminal disminuïda”.
5- “Encara que el president té el poder de destituir un director de l'FBI, la decisió no es pot prendre a la lleugera. Estic d'acord amb les opinions gairebé unànimes dels antics funcionaris del departament. La manera com el director va gestionar la conclusió de la investigació dels ‘e-mails’ va ser incorrecta".
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Comiat a un referent Mor Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes
- Psicologia ¿Sols acumular roba a la cadira? Això és el que la psicologia diu de tu
- El Fòrum per a la Pau i la Defensa Jaume Duch: «Catalunya està especialitzada en tecnologies duals com la ciberseguretat i ha d’aprofitar el pla de rearmament»
- Fitxatges Gonzalo Bernardos carrega contra Joan Garcia després del seu fitxatge pel Barça: "Ens ha ofès que ens hagis enganyat"
- Un patrimoni artístic El grup d’experts que ha d’analitzar el trasllat de les pintures de Sixena exposades al MNAC