POLÈMICA ESCALA FRUSTRADA A CEUTA
Morenés sobre els vaixells russos: "Espanya ha fet el que havia de fer"
El ministre de Defensa nega haver rebut pressions de l'OTAN i assegura que es va decidir demanar explicacions a Rússia divendres
El nou Govern decidirà l'aportació espanyola al desplegament de l'Est, però s'estudia enviar una companyia a Letònia
Per al ministre de Defensa, Pedro Morenés, la crisi de l'escala frustrada a Ceuta escala Ceuta dels vaixells russos camí de Síria no ha sigut tal crisi: "Espanya ha fet el que havia de fer. Ha demanat explicacions a qui havia de donar-les, preguntant a Rússia on anaven aquests vaixells i per a què hi anaven, i ja està", ha declarat amb contundència aquest dijous a Brussel·les, al final de la reunió de ministres de Defensa de l'OTAN.
"No ens hem sentit pressionats. No ha hi hagut cap petició ni de l'OTAN, ni del Govern britànic, ni del Govern dels EUA. Si no es confiés en la decisió que anés a prendre el Govern espanyol, sí que n'hi hauria hagut. Però només hi va haver expressions de preocupació", ha afirmat Morenés. Com a prova d'això, el ministre ha esgrimit que la decisió de demanar explicacions a Rússia, a través del Ministeri d'Exteriors, "es va prendre divendres". No va ser fins dimarts quan es va pronunciar en públic per primera vegada sobre el cas el secretari general de l'OTAN, Jens Stoltenberg, reconeixent que autoritzar una escala en un port "competeix a cada país" però expressant la seva por que la flota russa s'utilitzi per "augmentar els bombardejos sobre Alep i el patiment dels civils". I la resposta de Moscou, desistint de la seva petició que els vaixells fessin escala, va arribar ahir, quan la polèmica ja estav encesa. "A partir d'aquí, el Govern espanyol ha pres nota, i punt. Res més", va dir Morenés, que també va voler recordar que "el Govern és conscient de la gravetat de la situació a Síria i dels fets terribles a Alep, i la seva posició, expressada a l'ONU, és evident".
En qualsevol cas, la controvèrsia ja ha passat i la flotilla russa també, ha confirmat el ministre: "Ja ha deixat enrere l'Estret".
UNA COMPANYIA A LETÒNIA I AVIONS AL MEDITERRANI
Notícies relacionadesPel que fa a la reunió de l'OTAN, Morenés ha justificat que Espanya, a diferència d'un bon nombre de països, no hagués concretat la seva contribució al desplegament a l'Estdesplegament: "Ho tenim molt estudiat i planejat, però donades les circumstàncies actuals, haurà de ser el pròxim Govern el que prengui les decisions". Sí que ha dit que "es treballa amb la possibilitat d'incorporar una companyia (entre 100 i 130 homes) al batalló que es desplegarà a Letònia, liderat pel Canadà.
La participació espanyola en la brigada multinacional al Mar Negre i l'operació Guardià del Mar al Mediterrani "encara no estan definides", ha afirmat el ministre, encara que minuts després Stoltenberg revelava que Espanya aportarà mitjans aeris a la missió al Mediterrani central, que en dues setmanes començarà a oferir informació i suport logístic a l'operació Sofia de la UE, contra les màfies de tràfic de persones.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Millores públiques Catalunya impulsarà l'autonomia energètica dels serveis essencials durant 72 hores davant apagades futures
- Pla d’igualtat El Govern impulsarà l’abolició de la prostitució, però s’obre al «diàleg» dins del feminisme
- Debat obert Regular o abolir la prostitució: ¿què n’opinen els partits a Catalunya?
- Finançament La Generalitat tornarà a demanar diners als bancs per primera vegada des de 2012
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per guanyar 600.000 catalanoparlants