L'Estat Islàmic conquista la seva primera localitat a Somàlia
Els gihadistes agafen el control del port de Qandala, un enclavament estratègic al golf d'Aden
Combatents de l'Estat Islàmic (EI) van ocupar aquest dimecres el port de la ciutat de Qandala a Puntland, una regió semiautònoma de Somàlia, en la primera operació que permet a aquest grup gihadista agafar el control d'una localitat somali, han informat a Efe alguns residents.
Els terroristes van hissar la bandera de l'EI a Qandala, una petita localitat d'uns 20.000 habitants enclavada al golf d'Aden.
Uns 50 homes armats van ordenar a la població local abandonar el municipi i no informar de la seva presència.
Una cèl·lula de l'EI ha operat des de fa temps des de les muntanyes de Galgala, la seva base a l'est de Somàlia, país on el grup gihadista preponderant segueix sent el somali Al-Xabab.
Segons sembla, el control del port de Qandala, que connecta aquest país de la Banya d'Àfrica amb el Iemen, permetrà a l'EI rebre subministraments dels seus socis al país àrab.
NOU FACTOR D'INESTABILITAT
Notícies relacionadesEl Govern somali ha rebutjat fer comentaris sobre l'operació de l'EI, però residents locals estan preocupats per com la presència d'aquest nou grup podria afectar l'estabilitat a la zona.
L'EI s'està convertint en el segon grup terrorista amb presència a Somàlia, enfrontat tant al Govern com a Al-Xabab mentre adoba el terreny per a una guerra gihadista enmig del procés electoral que culminarà el pròxim 30 de novembre.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Sort al Baix Llobregat Un estanc de Sant Boi reparteix 7,5 milions del tercer premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
