El viatge a Guantánamo del periodista d'EL PERIÓDICO Ricardo Mir de Francia arriba al 'Washington Post'
El rotatiu destaca que les fotos del corresponsal mostren una mirada "poc comuna" de la base

icoy33366250 internacional prision de guantanamo foto ricardo 160505194842 /
'Aquestes fotos mostren una mirada poc comuna de la badia de Guantánamo'. Aquest és el titular escollit per 'The Washington Post' per presentar el treball fet pel corresponsal d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA a Washington, Ricardo Mir de Francia, quan va visitar la presó situada a la base militar nord-americana a Cuba a finals del mes de març passat.
Les fotos han sigut publicades al prestigiós diari nord-americà acompanyades d'un text redactat pel periodista Bronwen Latimer en què s'explica aspectes de la visita. Durant 30 hores, Mir de Francia va ser a Guantánamo amb deu informadors més convidats pel Pentàgon. EL PERIÓDICO va publicar l'1 d'abril a la seva pàgina web un extens reportatge sobre la visita, que l'endemà també va ser reproduït en l'edició impresa.
CUSTODIAT SEMPRE
Mir de Francia ha explicat al 'The Washington Post' que, una vegada a la base de Guantánamo, els militars el van advertir del que podia fer o no i que en tot moment estaria custodiat per soldats.
Notícies relacionadesSe li va permetre, per exemple, entrevistar el cap militar de la base, l'almirall Peter Clarke, però no visitar els Camps 5 o 7 del campament, on hi ha els detinguts considerats més perillosos en règim d'aïllament.
"En opinió del comandant, els mitjans de comunicació han creat una reputació de Guantánamo que no és justa ni precisa", explicar Mir de Francia al periodista de 'The Washington Post'. Però el diari també recull la visió del corresponsal, per qui la presó és "un lloc sense llei" on, recorda, "la majoria de les persones preses no han sigut processades".
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols