A COLÒMBIA
Un biòleg descobreix una nova espècie de granota i la bateja amb el nom de les FARC
L'amfibi ha rebut el nom d''Atelopus Farci' per la seva capacitat de camuflatge a les regions de Colòmbia dominades pels guerrillers

33202970 60 /
John Douglas Lynch, professor de la Universitat Nacional de Bogotà, va descobrir una nova espècie de granota fa 30 anys enrere i l'ha batejat com a Atelopus Farci pel seu do de camuflatge a les regions de Colòmbia on es troben també els combatents de les FARC.

ELS BOSCOS ANDINS
Notícies relacionades"Amb els seus mètodes de camuflatge es dissimula a la jungla... Al descobrir-la, vaig pensar en les FARC", explica el biòleg nord-americà. "En la descripció científica he anat amb cura de no abordar cap aspecte polític revolucionari, però he de reconèixer que em va impressionar que la guerrilla protegeixi els boscos andins", confia el descobridor.

L'Atelopus Farci, una de les 730 espècies de granotes que existeixen a Colòmbia, és de color verd oliva i en el cas dels mascles té vesícules al dors. La nova espècie s'alimenta d'insectes i viu a la jungla muntanyosa dels Andes colombians per sobre dels 2.000 metres d'altitud a prop d'Albán, en el departament de Tolima.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes
- El Govern complica l’opa al BBVA al vetar una fusió ràpida