Un nou Aylan a l'illa grega de Lesbos
La fotografia d'un altre nen refugiat mort constata que el drama de la immigració continua
Un guardacostes grec treu de l’aigua el cadàver d’un nen refugiat a la costa grega de Lesbos. /
Aylan no va ser l'últim. El nen refugiat globalment famós per haver sigut fotografiat mort en una platja de Turquia fa poc més d'un mes i mig, que es va convertir en icona del drama dels refugiats i que va remoure consciències, no ha pogut evitar que l'escena es repeteixi. Almenys set persones han mort dijous i una està desapareguda al xocar una embarcació de la guàrdia costanera grega amb una barca de fusta en què viatjaven 39 refugiats des de Turquia cap a l'illa grega de Lesbos. Quatre d'ells tornen a ser nens, un d'ells un bebè.
De moment, la Guàrdia Costanera ha rescatat 31 persones i ha llançat una àmplia operació en què participen embarcacions de l'agència de la Unió Europea Frontex.
Notícies relacionadesSegons les primeres investigacions, l'accident s'ha produït pel fort onatge i els vents que hi havia a la zona. Aquest naufragi es produeix un dia després que tres persones morissin al bolcar una embarcació amb 21 refugiats a bord.
Un total de 276 persones han sigut rescatades avui, dijous, en tres operacions a prop de les costes de les illes gregues de Lesbos, Quios i Kos, que registren el nombre de desembarcaments de refugiats més alt a causa de la seva proximitat amb Turquia.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
