HAVIA VISCUT A ALGESIRES

El terrorista del tren de França havia residit a Espanya

L'home ja estava fitxat pels serveis secrets al ser assidu a una mesquita integrista

Imatges del terrorista reduït a l’interior del tren. / REUTERS / YOUTUBE

Imatges del terrorista reduït a l’interior del tren.
Dos joves han reduït el presumpte terrorista i han frustrat així el seu atac.

/

1
Es llegeix en minuts

El terrorista que ha ferit diverses persones al tren que viatjava d'Amsterdam a  Amsterdam París havia residit a Espanya entre els anys 2013 i 2014. Després, es va traslladar a França. Concretament, l'autor del tiroteig va viure a la ciutat gaditana d'Algesires durant la seva estada a Espanya, quan va viatjar a França i, des del país gal, a Síria, han informat a Europa Press fonts de la lluita antiterrorista.

Segons el canal BFM TV, l'home es diu Ayoub al-Kahzzani, és marroquí i té 26 anys. Els agents estan verificant que aquesta identitat és la correcta, ja que l'home no portava documentació a sobre quan va ser arrestat a l'estació d'Arràs, on va ser desviat el tren. El ministre de l'Interior de França, Bernard Cazaneuve, ha comparegut en roda de premsa per informar que la identitat de l'assaltant no ha sigut verificada.

Segons les fonts del mitjà 'La Voix du Nord', Al-Khazzani tenia coneguts a Algesires i a Bèlgica, i formava part d'una cèl·lula terrorista que va actuar a Bèlgica el gener del 2015. Presumiblement, el marroquí va utilitzar la seva estada a Síria per avançar en el seu procés de radicalització i entrar en combat en la guerra civil siriana, on hauria rebut ensinistrament militar.

RELACIÓ AMB L'ISLAMISME RADICAL

La identitat es correspon amb la d'un home que era objecte de seguiment pels serveis secrets francesos per vinculació possible amb grups terroristes. Aquesta fitxa va ser elaborada, segons ha informat el canal, perquè Espanya, on va residir el sospitós, va informar França el febrer del 2014 del seguiment de què havia sigut objecte, en particular per ser assidu d'una mesquita considerada integrista.

Notícies relacionades

Segons la investigació, l'agressor va pujar al tren d'alta velocitat a Brussel·les carregat amb un fusell automàtic kalaixnikov, una pistola, nou carregadors i diverses armes blanques. Aquest va ser el material amb què va ferir de gravetat els dos militars nord-americans que van aconseguir abalançar-se sobre ell i evitar el possible atemptat. Un d'ells va rebre un tret al pit i l'altre va patir talls per arma blanca. 

El presumpte terrorista ha sigut traslladat aquest dissabte a la seu de la Subdirecció Antiterrorista de la Policia (Sdat) als afores de París.