VIOLÈNCIA AL BRASIL
Almenys 19 morts en tres hores a São Paulo
Les autoritats brasileres consideren que els assassinats són obra de la policia
Residents en un carrer on durant la matinada del dissabte a diumenge han mort 10 persones a Osasco. /
Les autoritats brasileres han confirmat que tenen "serioses sospites" que 19 assassinats registrats la matinada d'aquest dissabte a diumenge a les ciutats de Baruerí i Osasco, a l'àrea metropolitana de São Paulo, han sigut obra de policies, segons fonts de la investigació citades per mitjans locals.
Els assassinats s'han produït en unes tres hores en deu punts de les ciutats i en un perímetre d'uns quatre quilòmetres, cosa que ha reforçat la tesi que en tots els casos els autors han sigut els mateixos.
Les autoritats han confirmat que una de les morts en aquesta regió, que elevava a 19 el nombre d'assassinats aparentment relacionats, ha tingut a veure en realitat amb un assalt, així que la investigació d'aquest cas ha sigut separada de la múltiple matança.
Els diaris 'Folha de Sao Paulo' i 'O Estado de Sao Paulo' citen aquest dissabte testimonis de fonts que investiguen el cas, segons les quals la possibilitat d'una "venjança" de policies pels assassinats de dos agents aquesta setmana en aquesta mateixa zona constitueix la "principal línia d'indagació".
AL MIG DEL CARRER
Els atacs de divendres van ser en bars, restaurants i fins i tot al carrer i, a més dels 19 morts, van deixar almenys set ferits.
Un dels factors que reforça les sospites sobre la possible participació d'agents en la matança és que als llocs on es van produir els fets hi van ser trobats casquets de municions d'ús reservat per als policies i les Forces Armades.
Totes les víctimes són homes, d'entre 16 i 49 anys, i sis d'ells tenien antecedents penals per robatori, tràfic de drogues o intent d'homicidi.
El governador de São Paulo, Geraldo Alckmin, ha garantit que les autoritats arribaran als culpables, però ha sigut cautelós sobre la possibilitat que es tracti de policies.
"Esperarem el resultat de la investigació, que ha de ser feta amb rapidesa i amb l'absoluta seguretat que s'arribarà als verdaders culpables", ha declarat aquest dissabte.
Fins ara els responsables de la investigació només han anticipat que han sigut identificats dos automòbils i una moto usats pels assassins.
Notícies relacionadesTampoc s'ha establert encara el nombre de persones que han participat en els atacs, però eren almenys cinc persones, segons alguns vídeos de càmeres de seguretat dels locals en què es van perpetrar els assassinats.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
