AIXÒ ÉS LA XINA

Cent "soldats espartans" detinguts a Pequín

Les autoritats arresten uns joves estrangers disfressats d'espartans que publicitaven un restaurant per alterar l'ordre públic

1
Es llegeix en minuts

La policia de Pequín va detenir ahir una marxa en què participaven centenar de persones vestides de guerrers espartans. Segons sembla, els joves eren actors i models que formaven part d'una campanya publicitària d'un restaurant de Pequín. El seu objectiu era entregar comandes de menjar, però la iniciativa va sortir malament.

Davant la incrèdula mirada dels vianants que no deixaven de fer fotografies, la policia els va instar a dispersar-se i, després de la seva reiterada negativa, va fer alguna detenció per alterar l'"ordre públic dels carrers".

L'incident ha desencadenat un gran nombre de reaccions ar les xarxes socials.

ESPARTANS ALS MITJANS I LES XARXES

La Xina s'ha delectat amb les imatges de la policia detenint i interrogant els joves estrangers vestits amb roba lleugera de cuir, sandàlies, una capa i el pit nu.

Els mitjans oficials, evocant la batalla de les Termòpiles, no han dubtat a titular la notícia de manera hilarant: "La policia de Pequín escombra el pas als valents soldats espartans".

SUPERANT EXPECTATIVES

Sweetie Salad, una empresa que comercialitza amanides i fideus cuits, va explicar que havia contractat models estrangers per promocionar el seu establiment i els seus nous productes.

La marxa, a més, era una manera de celebrar el primer aniversari del comerç. Finalment, el ressò que la desfilada d'espartans ha generat supera qualsevol de les expectatives.

PODRIA HAVER SIGUT PITJOR

La policia de Pequín, per la seva banda, ha assegurat que els joves disfressats al·ludint la pel·lícula 300 "estaven alterant l'ordre públic"

Sweetie Salad ha demanat perdó pel malentès en un comunicat en què diuen que "els faltava experiència per organitzar un esdeveniment publicitari d'aquestes característiques". A més, van agrair a les autoritats que no els tanquessin el negoci després de l'altercat.

IRÒNIC MALENTÈS

A l'imposar un bloqueig de seguretat el 2012 en el Partit Comunista, els seus integrants van renomenar irònicament Pequín com Esparta. Per aquest motiu Sweetie Salad va decidir organitzar una marxa on els participants portessin aquesta disfressa, a més de projectar una imatge saludable.

Notícies relacionades

La policia xinesa es mostra obertament reticent a les reunions espontànies o festives, de la mateixa manera que tampoc es fia de res que pugui pertorbar mínimament l'ordre públic si no ha sigut organitzat per les autoritats o té el seu suport.

El desembre del 2010, desenes de persones disfressades de Pare Noel van ser trets a la força de la plaça de Tiananmen on s'havien reunit.

Temes:

Xina