LA LLUITA CONTRA EL TERRORISME GIHADISTA
Dos detinguts a Sydney acusats de preparar un atemptat imminent
La policia ha decomissat diversos vídeos, una bandera, un matxet i un ganivet de caça
El país viu en alerta terrorista des del setembre, i la seva capital va ser escenari, al desembre, d'un segrest amb ostatges en una cèntrica cafeteria
Dos homes han estat detinguts a Austràlia acusats de preparar un atemptat "imminent" a Sydney en nom de la milícia gihadista de l'Estat Islàmic (EI), segons ha informat avui la policia.
Els dos presumptes gihadistes, de 24 i 25 anys, van ser detinguts dimarts a Sydney com a part d'un operatiu antiterrorista denominat Catrum, i aquest dimecres hauran de comparèixer davant un tribunal de la ciutat.
Tots dos han estat acusats de preparar i planificar actes terroristes aparentment en venjança per incidents no detallats que han tingut lloc a l'estranger, segons un comunicat de la policia de l'estat de Nova Gal·les del Sud.
"Vam rebre informació que l'atac era imminent i vam actuar", ha dit en roda de premsa la subcomissionada de la policia de Nova Gal·les del Sud, Catherine Burn.
"Argumentarem que els dos homes havien avançat bastant en els seus preparatius", ha afegit Burn.
OBJECTES DECOMISSATS
Entre les proves que es presentaran davant la justícia hi ha diversos objectes decomissats, com gravacions de vídeo, una bandera, un matxet i un ganivet de caça, afegeix el comunicat.
Notícies relacionadesAustràlia va elevar al setembre l'alerta terrorista a tot el país i al gener ho va fer amb relació a possibles atemptats contra les seves forces policials.
Sydney va ser escenari el desembre de l'any passat de la presa amb ostatges en una cèntrica cafeteria per un autoproclamat clergue musulmà d'origen iranià, Man Haron Monis, que va acabar amb la mort de l'assaltant i dos ostatges després de la intervenció de la policia.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- Retorn a l’activitat parlamentària El Govern inicia el curs amb gestos als seus socis i els Pressupostos en l’aire
- Xavier Domènech "M’han sondejat de diferents partits, però no em plantejo tornar"
- Proposta popular Feijóo acusa un Govern "fallit" de posar-se "de perfil" en els incendis
- Una investigació La batalla del comptable contra el Banc d’Espanya
- Crítiques al PP El PSOE defensa la seva gestió en els incendis