TRAGÈDIA AÈRIA
Putin exigeix una investigació "escrupolosa i objectiva" de la caiguda de l'avió de Malaysia Airlines
El president rus subratlla que el succés demostra la necessitat d'arribar a un acord a Ucraïna
El president de Rússia, Vladímir Putin, ha afirmat aquest divendres que la catàstrofe de l'avió de Malaysia Airlines abatut a l'est d'Ucraïna requereix una investigació "escrupolosa i objectiva". Segons Putin, que havia guardat silenci fins ara, el sinistre demostra la necessitat que s'arribi com més aviat millor a una solució pacífica del conflicte a Ucraïna entre el Govern de Kíev i els separatistes prorussos.
Putin, que aquesta matinada ha parlat amb Barack Obama, també ha expressat el seu condol al primer ministre d'Holanda, ja que la major part dels gairebé 300 passatgers de l'avió malaisi que cobria la ruta Amsterdam-Kuala Lumpur eren holandesos.
Notícies relacionadesFonts del Ministeri de Defensa rus van negar aquest dijous la implicació de les seves Forces Aèries en el succés i van assegurar que "avions de combat russos no han fet vols a les regions limítrofes amb la zona de Donetsk". Alguns mitjans de comunicació russos van informar que els ucraïnesos pretenien abatre l'avió en què viatjava Putin i que es van confondre d'aparell.
Segons els serveis d'intel·ligència dels Estats Units, el vol MH17 va ser abatut per un míssil terra-aire, encara que no ha pogut especificar qui el va disparar. Les autoritats de Kíev i els rebels prorussos de l'est es culpen mútuament de l'atac a l'avió, en ple conflicte armat a l'est d'Ucraïna.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»