SEGUEIX EL MISTERI AL VOL DE MALAYSIA AIRLINES
Els EUA creuen que l'avió va volar quatre hores més després de desaparèixer del radar
Investigadors dels EUA afirmen que l'aparell podria haver volat quatre hores després de desaparèixer
Les autoritats del Vietnam i Malàisia han desmentit que s'hagin trobat restes de l'avió de Malaysia Airlines desaparegut amb 239 persones a bord, en contra del que han anunciat les autoritats de la Xina, que han divulgat imatges de satèl·lit en què s'aprecien possibles peces de l'aeronau. Segueix, doncs, el misteri sobre el destí de l'aparell, que ha abonat una nova pista aportada per investigadors dels EUA, que sostenen que l'avió va seguir volant quatre hores després de desaparèixer.
El vicedirector d'aviació civil vietnamita, Dinh Viet Thang, ha explicat que aquest dijous diversos avions han sobrevolat la zona en què, segons la Xina, estaven les suposades restes de l'avió i no han trobat res. "Hem enviat dos avions a inspeccionar les aigües pròximes a l'illa d'Amb Dao on se situaven els tres objectes sospitosos detectats pel satèl·lit xinès. Han tornat sense trobar res", ha apuntat. Tampoc un avió malaisi ha trobat res després de sobrevolar la zona.
En els treballs de recerca de l'avió hi participen 12 països, entre ells els EUA, la Xina i el Japó, que han mobilitzat 39 avions i 42 vaixells. Cobreixen una superfície de 90.000 metres quadrats, de moment sense cap resultat.
Quatre hores més de vol
Al marge de la recerca sobre el terreny, els investigadors també analitzen totes les hipòtesis obertes. Segons publica 'The Wall Street Journal', els investigadors nord-americans creuen que l'avió de Malaysia Airlines podria haver seguit volant unes quatre hores més després de l'última vegada en què se'n va tenir senyal. Aquesta sospita es basa en "la informació enviada automàticament des del motor del Boeing 777-200", han detallat aquestes fonts al rotatiu novaiorquès.
El vol MH370 l'operava un Boeing 777-200 que portava carburant per a 7,5 hores de vol i transportava 239 persones de Kuala Lumpur (Malàisia) a Pequín. Segons relata el diari nord-americà, el fabricant del motor de l'avió, Rolls-Royce, rep automàticament les dades de l'altura i la velocitat dels aparells com a part dels seus acords de manteniment amb l'aerolínia. Els investigadors analitzen ara aquestes dades per determinar cap on es va dirigir l'avió un cop es va perdre tot contacte amb ell.
Cap a l'Índic, el Pakistan o el mar Aràbic
Notícies relacionadesSegons les seves estimacions, si l'avió va volar quatre hores més després que se li perdés la pista podria haver recorregut una distància addicional de 2.200 milles nàutiques, fet que li hauria permès arribar, asseguren, a punts com l'oceà Índic, la frontera amb el Pakistan o el mar Aràbic.
Una de les hipòtesis que estudien els investigadors és que una o diverses de les persones a bord canviessin el rumb de l'avió "amb la intenció d'utilitzar-lo per a un altre propòsit", han apuntat les mateixes fonts.
- Xoc titànic a Washington Trump descarta parlar amb Musk i deixa obert un duel d’efectes impredictibles
- A MALLORCA La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»
- Sánchez aparca el finançament pel bloqueig de la cita de BCN
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Consum La nova etiqueta que porten les conserves d’aquest supermercat i que pot afectar la teva salut
- La princesa Elionor esgota els seus últims dies a bord de l’Elcano
- Tempesta judicial i política El Consell Fiscal empara unànimement Grinda després dels àudios de Leire Díez
- Tribunals La dona del president de Quirón, imputada en el cas del nòvio d’Ayuso
- Salut mental Error del sistema