CONTROVÈRSIA AL CANADÀ
L'alcalde de Toronto admet finalment que va fumar crac i demana perdó als seus conciutadans
Rob Ford eludeix dimitir després de confessar haver consumit aquesta variant de la cocaïna "en una de les meves nits de borratxera"

Ford beu una mica d’aigua durant la seva declaració a l’Ajuntament de Toronto. /
L'alcalde de Toronto, Rob Ford, ha demanat aquest dimarts perdó però ha eludit dimitir després d'haver admès que havia fumat crac, i ha assenyalat que espera que els seus conciutadans "decideixin si volen que segueixi com a alcalde" en les eleccions previstes per al 27 d'octubre del 2014.
"Sé que els he decebut i no puc fer res més que demanar disculpes. Ho sento. Sé que he de recuperar la seva confiança. M'agrada molt la feina. M'agrada la meva feina i estimo la meva ciutat", ha afirmat Ford en una breu declaració a la seu de l'Ajuntament de Toronto després de reconèixer que havia consumit aquesta variant de la cocaïna després de diversos mesos negant-ho.
"Però tenen una opció. Vivim en una democràcia i el pròxim 27 d'octubre del 2014 vull que la gent d'aquesta gran ciutat decideixi si volen que Rob Ford sigui el seu alcalde", ha afegit visiblement nerviós.
Hores abans, Ford havia explicat de manera sorprenent que el consum de crac s'havia produït "fa un any (...) Probablement en una de les meves nits de borratxera".
"El que vaig fer està malament i admetre-ho ha sigut la cosa més difícil i vergonyosa que he hagut de fer (...) Sento com si m'haguessin pres 1.000 lliures", ha dit abans de subratllar que aquests "errors no es tornaran a repetir mai més".
Secret de domini públic
Notícies relacionadesL'escàndol era un secret de domini públic des de feia mesos al Canadà. La setmana passada, el cap de policia de Toronto, Bill Blair, va confirmar que les autoritats estaven en possessió d'un vídeo, localitzat en un dels ordinadors decomissats en una operació contra el tràfic de drogues a la ciutat, en què es veia Ford fumant una pipa de crac.
Ford, de 44 anys i del partit conservador, va ser elegit el 2010 contra tot pronòstic alcalde de la principal ciutat del Canadà.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Badalona alerta del perill de saltar des del pont del Petroli
- El Port Olímpic recupera més de 100 espècies marines en un any
- Lewandowski, quarti últim capítol