Anàlisi
Colonialisme anacrònic
Trenta anys després d'aquella estúpida guerra per alguna cosa més que el control de les illes Malvines, la Gran Bretanya manté la seva negativa a un diàleg que faciliti un acord amb l'Argentina que resolgui un conflicte colonial del qual el 3 de gener es van complir 179 anys. Els governs del Regne Unit han incomplert de manera sistemàtica les deu resolucions de les Nacions Unides i les 29 del seu Comitè de Descolonització, en les quals simplement s'instava a iniciar converses. Per contra, una vegada més, l'abús colonialista britànic ha provocat una escalada de tensió que allunya encara més l'escenari de l'anhelada negociació. No deixa de ser curiós que dels 16 conflictes colonials encara en litigi al món, deu tinguin com a protagonista Anglaterra.
La diplomàcia argentina ha aconseguit convertir la seva històrica reivindicació de sobirania sobre les Malvines en una causa comuna integradora del conjunt de països de l'Amèrica Llatina i el Carib. Mentre Buenos Aires suma suports explícits a la seva causa -recentment el molt significatiu de la Xina- la posició bel·ligerant de Londres provoca el seu progressiu aïllament en tots els fòrums internacionals. Les maniobres militars en aigües de l'Atlàntic Sud, a les quals se sumarà al febrer el príncep Guillem, la perforació de pous a la recerca de jaciments petrolífers o les llicències de pesca que en virtut del Tractat de Lisboa concedeix la Unió Europea, considerant les Malvines com a territori britànic, són accions que l'Argentina qualifica de provocació. I ara només faltava veure vaixells amb una suposada bandera de les Malvines amb intencions de recalar i operar en ports de països del Mercosur. Un nou anacronisme, a només 12.656 quilòmetres de la capital britànica.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Les tres millors puntuacions
- L’últim acte El vell camp va dir adeu amb el comiat d’Alba i Busquets
- Lliga número 38 dels blancs El Madrid guanya la Lliga aprofitant el primer ‘match ball’
- EL MERCAT DE FITXATGES Laporta emplaça l’Athletic que no interfereixi amb Nico
- Mobilitat Renfe proposa alternatives al tall de l’R3 de Rodalies
- València / Las Palmas Un home asfixia i apunyala la seva dona i el seu fill de 2 anys