ESTAT D'ALERTA MÀXIMA
El Govern de les Filipines ordena el toc de queda nocturn a Manila després del motí militar frustrat
Els líders del tumult ja van exigir el 2003 la dimissió de la presidenta i un nou Govern
El Govern de les Filipines ha ordenat el toc de queda nocturn a Manila i les províncies circumdants, després que les forces de seguretat desbaratessin el motí portat a terme per militars que demanaven la dimissió de la presidenta, Gloria Macapagal Arroyo.
El ministre de l'Interior, Ronaldo Puno, ha precisat que la mesura s'aplicarà a la capital i les províncies del centre i el sud de l'illa de Luzon des de mitjanit fins a les cinc del matí (de 17.00 a 23.00 hores a Espanya).
El Govern ha posat en estat de màxima alerta la policia i les Forces Armades per impedir moviments inusuals de tropes i ha ordenat reforçar la seguretat al voltant del Palau de Malacañang, la residència oficial de la presidenta.
Controls de carreteres
Soldats fortament armats i membres de la policia han establert controls a les principals carreteres del país per interceptar possibles seguidors dels amotinats, mentre aquests han estat detinguts i conduïts a un lloc no precisat.
Els líders de la rebel·lió, el general Danilo Lim i l'exoficial i actual senador Antonio Trillanes, s'han entregat a les autoritats després de prop de set hores de motí, segons han afirmat, per prevenir vessament de sang.
Tots dos s'havien atrinxerat amb desenes de militars en un luxós hotel de Makati, el districte financer de la capital. L'Exèrcit i la policia han utilitzat gas lacrimogen i han obert foc per intimidar els rebels, que s'han rendit després que un vehicle blindat tombés la porta principal de l'edifici.
Motí el 2003
Lim i Trillanes, que també van participar en un altre motí el 2003, exigien la renúncia d'Arroyo i sol·licitaven la formació d'un Govern interí encapçalat pel president del Tribunal Suprem, Reynato Puno.
Els dos dirigents militars havien encapçalat unes hores abans a Manila una marxa de desenes de persones, entre elles soldats armats.
- Aquesta és la foto més cotitzada de l’estiu: qui l’aconsegueixi pot guanyar una fortuna
- Cultura popular Sant Roc i el Cós del Bou de Tarragona: la centenària festa major del barri més petit que té els gegants més antics de Catalunya
- Salut El nou centre privat Hospital Viamed de Tarragona obre portes i rep els primers pacients
- Succés La Guàrdia Urbana de l’Hospitalet salva la vida a un nadó que no respirava
- PRESENTARÀ UNA PROPOSICIÓ NO DE LLEI El PP proposa desbloquejar terreny per construir més de nou milions d’habitatges