LA PITJOR CATÀSTROFE DE L'AVIACIÓ DEL BRASIL
Airbus envia cinc especialistes a Sao Paulo després del sinistre
Airbus ha anunciat l'enviament d'un equip de cinc especialistes a l'aeroport de Sao Paulo (Brasil), després de l'accident ahir d'un avió A320, a la vegada que ha expressat el seu condol als familiars i amics de les víctimes.
En un comunicat, Airbus ha dit que l'avió, amb el número de sèrie 0789 i equipat amb motors de IAE, havia estat entregat a TACA International el febrer del 1998 i havia acumulat unes 20.000 hores de vol al llarg d'uns 9.300 viatges.
El constructor aeronàutic europeu ha promès una "total assistència tècnica" a l'Oficina d'Investigacions i Anàlisi d'Accidents (BEA) i a les autoritats del Brasil, que seran responsables de la investigació de l'accident.
Conjectures sobre la causa
Airbus ha dit que divulgarà informacions fàctiques addicionals quan els detalls estiguin confirmats i ha advertit que és inapropiat fer conjectures sobre la causa de l'accident. La responsabilitat de la investigació recau plenament en les autoritats competents, ha destacat el constructor.
Segons informacions procedents de Sao Paulo, les autoritats brasileres temen que el nombre de víctimes mortals arribi a 250 i consideren gairebé impossible que hi hagi supervivents. L'avió A320 de la companyia aèria TAM va sortir de la pista a l'aterrar i va col·lisionar contra un magatzem al costat d'una estació de gasolina, amb el consegüent incendi.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
