Dones amb escafandre
10 dones que van mirar al cel
La ciència ens ha proporcionat dones admirables. Si bé és cert que ells en són més, les que arriben a dalt és perquè realment han hagut de fer mèrits. I molts
Segons diversos estudis, les dones estan més preparades per viatjar a l’espai, tant fisiològicament com per les seves capacitats per afrontar llargs espais de temps en soledat en ingravidesa

Les dones astronautes són l’exemple que elles també miren a l’espai a fi de conèixer el que hi ha fora de la nostra atmosfera, de voler explorar el que hi ha més enllà del sistema solar. Valentina Tereixkova, la primera dona a anar a l’espai, va dir fa més de cinc dècades que si fos per ella, «viatjaria una altra vegada a l’espai, tot i que sigui com a turista, i també volaria a Mart, fins i tot amb bitllet només d’anada». ¿Va donar Valentina la clau a Elon Musk?
Fem un recorregut per algunes dones que van voler veure-hi una mica més enllà:
Valentina Tereixkova era una enginyera russa que va ser la pionera en els viatges espacials femenins. La van seleccionar entre més de 400 aspirants per pilotar el Vostok 6, llançat el 16 de juny de 1963. Ella va anar sola a l’espai.
Mae Jemison, enginyera, metge militar i astronauta de la NASA. Va ser la primera dona afroamericana a viatjar a l’espai a bord de l’Endeavour a la missió STS47, i durant els vuit dies que va estar en l’espai va realitzar experiments sobre la ingravidesa en la tripulació i en ella mateixa.
Peggy Whitson va fer realitat els seus somnis quan el 5 de juny del 2002 va pujar a bord de l’Endeavour. Whitson es va convertir en la primera dona comandanta de l’Estació Espacial Internacional (ISS) en el seu segon viatge. Aquesta vegada, a bord de la càpsula Soiuz TMA-11, en què va supervisar les tasques de construcció del complex i va realitzar diversos passejos espacials.
Helen Sharman va ser la primera cosmonauta britànica a viatjar a l’espai el 1991 a la missió Soiuz TM-12. Després de sentir un anunci a la ràdio, Sharman va decidir llavors presentar-se a les proves per al projecte Juno, en les quals va ser seleccionada d’entre més de 13.000 candidats.
Anna Lee Fisher es va convertir en la primera mare que va anar a l’espai. Durant el temps que va treballar a la NASA, ha participat en tres programes principals: el transbordador, l’estació internacional i el projecte Orió.
Shannon Lucid ha participat en cinc vols i ha passat més de 300 dies a l’espai. De fet, va ostentar el rècord de ser la dona que més dies va estar en òrbita del món. És l’única nord-americana que va servir a bord de l’estació espacial russa Mir.
Svetlana Savitskaia va ser la primera a passejar pel cosmos el 1982 des de la Soiuz T-7. Va estar fora de l’estació durant gairebé 4 hores fent treballs de soldadura. Svetlana va patir el masclisme d’alguns dels seus companys, per exemple, quan es va obrir l’escotilla de l’estació espacial soviètica van comentar: «Tenim un davantal preparat per a tu, Sveta».
Ellen Ochoa tenia estudis de física, matemàtiques i música i. tot i que no tenia el somni de ser astronauta, va arribar a dalt de tot. Va participar en quatre missions espacials i va acumular prop de mil hores de vol vivint en un ambient de microgravetat. Ellen va arribar a dir que se sentia tres vegades més lleugera a l’espai que a la Terra.
Notícies relacionadesAnousheh Ansari és una enginyera iraniano-nord-americana presidenta de Prodea Systems Inc. Ansari es va enlairar en la Soiuz TMA-9 amb el comandant de la missió Mikhaïl Tiurin (RSA) i l’enginyer de vol Michael López-Alegría (NASA) el 18 de setembre de 2006 des del Kazakhstan. Ansari es va convertir en la primera dona turista espacial.
Kalpana Chawla, doctora en enginyeria espacial de la NASA, és considerada una heroïna nacional a l’Índia, país d’on procedeix. Va morir en la tragèdia del Colúmbia el 2003, 16 minuts abans de l’aterratge. Kalpana Chawla era instructora de vol certificada i era experta en dinàmica de fluids d’energia d’elevació computaritzats. Va volar per primera vegada a l’espai el 1997 i després el 2003, i va registrar un total de 30 dies, 14 hores i 54 minuts a l’espai.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»