25 d’oct 2020

Anar al contingut

BANCA DIGITAL

Com es pot canviar de banc sense sortir de casa

BBVA llança un servei per traslladar els comptes d'una altra entitat amb un procés 100% 'online'

L'usuari escull canviar la nòmina, els rebuts o les transferències periòdiques amb un sol clic

Víctor Fúser

Com es pot canviar de banc sense sortir de casa

Els avenços en la digitalització de la banca estan comportant que siguin més senzilles gestions que abans eren molt més complicades. Per exemple, BBVA s’acaba de convertir en la primera entitat financera que ofereix la possibilitat de traslladar els comptes que un client tingui en un altre banc a través d’un senzill procés 100% ‘online’, que en la majoria dels casos no requereix realitzar gestions addicionals. L’eina digital ‘Canvi de banc’ contempla opcions relacionades amb el trasllat de comptes, com la domiciliació d’ingressos, de rebuts i també el de tancament de l’antic compte, en un procés àgil, que no requereix anar a cap oficina física.

En aquest sentit, els clients a Espanya de BBVA ja poden realitzar la pràctica totalitat de les seves gestions a través dels canals digitals, com la web i l’‘app’ de l’entitat financera. La nova eina per canviar els comptes de banc és una millora del ‘Servei Mudança’, llançat pel banc a principis del 2019. Des d’aleshores, i a través de diferents actualitzacions, els equips de desenvolupament digital de BBVA a Espanya han anat provant i llançant millores en els processos, fins a disposar d’aquesta solució 100% digital, que tampoc requereix cap gestió addicional al banc d’origen del client.

Totes les opcions per canviar

El servei ‘Canvi de banc’ reuneix, en un únic espai, totes les gestions que un particular pot plantejar-se a l’hora de canviar de banc. D’aquesta manera, és el client qui decideix quins canvis li interessa realitzar i quan vol fer-ho.

L’opció més completa consisteix a canviar al compte de BBVA totes les transferències periòdiques, els ingressos recurrents (com la domiciliació de nòmina o pensió) i també els rebuts habituals. A més, s’ofereix la possibilitat de traslladar tot el saldo des del compte d’un altre banc i tancar l’antic compte. Una vegada presa la decisió, i amb el consentiment del client, és BBVA qui es posa en contacte amb els pagadors, en el cas dels ingressos i els emissors dels rebuts, així com amb l’altra entitat financera.

Agregador de comptes

En el cas que el nou client de BBVA no vulgui tancar el seu anterior compte en l’altra entitat, també és possible afegir-la a l’agregador financer i així tenir una foto més real de l’estat de les seves finances, sense sortir de l’aplicació de BBVA. En l’actualitat, gairebé 200.000 clients del banc a Espanya utilitzen l’agregador financer. Aquesta eina també està unida a BBVA Bconomy, que analitza els ingressos i les despeses dels usuaris amb l’objectiu de realitzar un diagnòstic de la salut financera del client i obtenir una perspectiva completa.

Per si fos poc, BBVA és també la primera entitat a Espanya que ofereix als clients en la seva aplicació de banca mòbil una visió global de tots els comerços electrònics o plataformes on hagin registrat les seves targetes bancàries. Aquesta funcionalitat permet als clients gestionar des d’un mateix lloc les targetes adherides a Google Pay, Apple Pay o Samsung Pay. Aquesta novetat converteix l’‘app’ de BBVA en el centre de comandament des del qual el client podrà controlar fàcilment on estan emmagatzemades les seves targetes ‘online’.

Temes: BBVA