El Periódico de L'Hospitalet

Cecot demana a l'Hospitalet l'adhesió a la Finestreta Única Empresarial
Fa extensiva la petició a ajuntaments com els de Barcelona, Granollers o Sant Boi
La patronal Cecot demana l'adhesió a la Finestreta Única Empresarial (VUE) dels 69 ajuntaments catalans que encara no ho han fet, de manera que les empreses ubicades en aquells municipis puguin accedir a aquest servei.
Entre els municipis que encara no formen part de la VUE hi ha Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, ciutats que encapçalen la llista de municipis més poblats de Catalunya.
De fet, i segons un comunicat de la Cecot, és de vital importància que els 69 municipis, entre els quals també es troben Sant Boi de Llobregat o Granollers, s'uneixin a la iniciativa, perquè encara que tan sols suposen un 10% dels ajuntaments, concentren fins a un 35% de la població catalana.
Cecot vol que s'uneixin a la VUE per avançar cap a la simplificació administrativa dels processos de relació entre administracions i empreses. La Finestreta Única Empresarial és una iniciativa legal aprovada pel Parlament de Catalunya (Llei 16/2015) que obliga els ajuntaments a simplificar aquests tràmits.
Així mateix, la patronal ha destacat que Espanya es troba en la posició 82 de 180 països del món en la llista Doing Business sobre la facilitat per posar en marxa una empresa, i que Catalunya és la cinquena comunitat autònoma de l'Estat a la classificació, per darrere de Madrid.
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Ple del Parlament Sílvia Orriols, als diputats de Junts: «Són la marca blanca d’Aliança. Benvinguts a l’extrema dreta»
- AVENÇ La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge
- Una llegenda blanca Cop de porta del Madrid a Modric