DIstrictes. Horta-Guinardó
El vianant guanya espai a la futura plaça d'Eivissa
Els vianants disposaran de 800 metres quadrats més en un entorn sense vorades
Els treballs al cor d'Horta, amb un cost de 835.000 euros, finalitzaran abans del mes de juny

Plaça d’Isop, en plena reurbanització, que s’acabarà al març. /
Les obres per convertir l'emblemàtica plaça d'Eivissa en un espai públic de plataforma única (sense vorades) reben aquests dies un important impuls i podrien acabar abans del mes de juny, segons calcula el districte d'Horta-Guinardó. Amb un pressupost d'uns 835.000 euros, les actuacions al cor d'Horta pretenen retornar la plaça als vianants i, al mateix temps, reactivar comercialment la zona.
A aquestes actuacions al nucli històric d'Horta s'hi sumen una dotzena d'obres més que ja estan en execució per tot el territori. «La gran majoria s'acabaran durant el primer trimestre de l'any, i les més complexes, com les obres d'edificació dels equipaments a l'illa del mercat del Guinardó, rebran una important empenta. El pressupost total és de 9.800.000 euros», explica Carles Mas, gerent del districte d'Horta-Guinardó.
MOLÈSTIES PER LES OBRES / La plaça d'Eivissa conservarà el seu encant tradicional però amb una imatge renovada. «Al prescindir del vial que travessava la plaça per la baixada del Mercat i eliminar els aparcaments del carrer de Fulton, els vianants guanyaran més de 800 metres quadrats», explica Mas.
La majoria dels establiments situats a la plaça aproven aquestes obres, si bé en pateixen les molèsties. «Sobre el paper, la plataforma única em sembla molt bé perquè encara li donarà més centralitat a la plaça», explica Mario Pérez, propietari de Centre Òptic Eivissa (Eivissa, 5). Per posar una pega, continua Pérez, les obres «s'haurien pogut acabar abans i perjudicar menys els comerciants i les terrasses».
Anna Corretja, propietària de Can Corretja (Pere Pau, 2), una botiga històrica dedicada al parament i serveis per a la llar, és optimista però amb reserves. «El carril per a estacionament és necessari per a la gent que ha de fer encàrrecs», explica Corretja, que també lamenta la supressió del Bus de Barri que travessava la plaça i arribava fins al barri de Sant Genís dels Agudells. «Ara hi ha un autobús cobrint aquest recorregut però al carrer de Tajo. Aquesta parada ens donava molta vida», lamenta la venedora.
Notícies relacionadesDESPRÉS DE L'ESVORANC / La reurbanització de la plaça d'Isop costarà 650.000 euros i estarà acabada al març. El cas d'aquesta plaça, tristament coneguda per l'enorme esvoranc produït el 2011, és similar al de la plaça d'Eivissa perquè les actuacions en aquest punt central del barri de la Teixonera pretenen regenerar l'espai públic. «Encara que a diferent escala, aquestes obres també suposaran unes millores importants en accessibilitat. La nova pavimentació, la reducció de la velocitat per als vehicles i el desplaçament de l'aparcament milloraran l'experiència dels vianants a la zona», explica Gonzalo Puelles, conseller d'Urbanisme i Mobilitat del districte d'Horta-Guinardó.
PETITES OBRES EN CURS / Davant del número 393 del carrer de Padilla els operaris estan treballant aquests dies per convertir uns monticles d'arbustos en una nova àrea de jocs infantils. Altres millores de l'espai públic, amb pressupostos per obra no superiors als 80.000 euros, s'estan portant a terme al carrer d'Escornalbou, a la plaça de la Font d'en Fargues, a Can Marcet i al carrer d'Arenys amb Sant Crispí.
- Educació De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- EL PROTAGONISTA BLAUGRANA Lamine s’esgota en tasques solidàries i acaba substituït
- Arquitectura Brad Pitt compra la famosa casa "ovni" de l'Empordà i l'envia a Califòrnia
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona