Art i Cultura

Granollers acull una nova edició del Festival Panoràmic centrada en la suplantació de l’entorn real

La cita reuneix mig centenar d’artistes amb una vintena d’exposicions fotogràfiques i audiovisuals

Granollers acull una nova edició del Festival Panoràmic centrada en la suplantació de l’entorn real

ACN

1
Es llegeix en minuts
ACN

La ciutat de Granollers acull des d’aquest dijous i fins al 27 de novembre una nova edició del Festival Panoràmic, aquest any centrada en el concepte del «quart paisatge», aquestes alteracions de l’entorn real per realitats digitals o virtuals.

La cita aplega mig centenar d’artistes en una vintena d’exposicions, gran part de les quals ubicades a l’antiga fàbrica Roca Umbert, i que integren diferents formats, des de la fotografia a l’audiovisual, amb projeccions i fins i tot l’ús de realitat augmentada.

Entre els artistes destaca l’obra coral del grup d’exfotoperiodistes Riverboom o la recreació d’imatges icòniques de la mà de Jojakim Cortis i Adrian Sonderegger.

El quart paisatge

El concepte del quart paisatge es basa en el que substitueix que ja hi ha en un entorn real, i protagonitza l’edició d’aquest any.

«El primer paisatge és el que som, el segon el que cal preservar, el tercer el paisatge que no podem controlar, com per exemple la vegetació que surt al voral de la carretera, i el quart paisatge és el degradat que s’ha de substituir per una cosa artificial», explica Joan Fontcuberta, codirector del festival.

Una bona excusa per redescobrir Roca Umbert

Amb aquest pretext, la mostra obre portes amb espais emblemàtics de Roca Umbert, com la sala de dents de serra, on s’ha ubicat gran part de les exposicions sobre una capa de terra que cobreix per complet el ciment original.

El col·lectiu Riverboom serà protagonista

És aquí on trobem algunes d’aquestes col·leccions que alteren el paisatge, com ho és l’exercici creatiu que ha portat a terme el col·lectiu Riverboom, un grup de fotoperiodistes de guerra que van coincidir a l’Afganistan.

Notícies relacionades

«Cansats de tan combat, sang i mort van decidir capgirar la fotografia documental amb diferents vessants, així que van optar per prendre el model de paisatge tradicional d’Ansel Adams, un californià que va retratar l’exuberància dels parcs nacionals», explica Fontcuberta.

Llegeix totes les notícies de Granollers a EL PERIÓDICO Granollers

Temes:

Art