Des de fa un mes
Concha Velasco confessa que viu en una residència de gent gran: «És el millor per a mi»
L’actriu es va mudar amb un dels seus fills després de retirar-se, però els seus problemes de mobilitat la van portar a traslladar-se a un asil

Després de més de sis dècades dalt dels escenaris, Concha Velasco anunciava la seva retirada del món de l’espectacle el setembre del 2021 al teatre de Valladolid, la seva ciutat natal. La notícia sorprenia tothom, i no va ser fins més tard que la intèrpret confirmava que un cert malestar físic i dificultats de mobilitat era el que l’havien portat a prendre la difícil decisió.
Des d’aleshores havia viscut a casa d’un dels seus fills, Paco Martínez Velasco. Ell i el seu germà Manuel feien torns per cuidar la seva mare, però la situació es va tornar més complicada i ella mateixa, en consens amb els seus fills i el seu metge, hauria optat per traslladar-se a una residència de gent gran. «Hem decidit que és el millor per a mi», declarava l’actriu de 82 anys en conversa amb la revista ‘Semana’.
Ara viu en una residència privada situada al centre de Madrid, on rep per part de professionals l’atenció mèdica necessària, i diu que se sent feliç i ben cuidada. Per a ella no va ser una decisió fàcil de prendre, però afirma que no se’n penedeix.
Els seus fills també se senten més tranquils d’aquesta manera. «La meva mare ara mateix té la seva intimitat i no depèn dels nostres horaris. Tinc molta tranquil·litat, perquè ara mateix ella prem un botó i pugen set persones a veure què li passa», explica Manuel Martínez Velasco.
Tota la família coincideix que Concha Velasco manté ara una vida més tranquil·la, però amb gran llibertat. Des de la seva retirada, són poques les aparicions públiques que ha fet l’actriu, però aclareix que continua sortint, rebent visites i acudint com a espectadora als teatres. La setmana passada se la va veure disfrutar de l’espectacle ‘The chorus line’, l’obra d’Antonio Banderas, que després compartia fotografies en què la podem veure contenta amb l’elenc de la funció.
Una vegada habituada a la vida a la residència i a la seva nova rutina, l’actriu se sincerava en una entrevista per a la revista ‘¡Hola!’, sobre el moment vital que estava passant: «Veus que s’aprofiten de la gent gran per ridiculitzar-la. Jo soc gran, però tinc el cap molt ben posat. Soc Concha Velasco, tinc molta sort de ser-ho i defenso la gent gran», va reivindicar.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán