080 BARCELONA FASHION

Consten Hernández: «La consumidora està començant a valorar que menys és més»

  • Constan Hernández, fundador d’Intropia, torna al sector amb Is_Coming, una firma de moda urbana per a dona, basada en l’‘Slow fashion’, amb produccions limitades, peces de qualitat i un preu just.

Consten Hernández: «La consumidora està començant a valorar que menys és més»
4
Es llegeix en minuts
Mireya Roca
Mireya Roca

Periodista

ver +

  

Després d’impulsar marques d’èxit com Intropia, ¿com s’enfronta a aquest nou projecte?

Amb la meva experiència de 40 anys en el sector i amb l’ajuda de gent que treballava amb mi i alguns proveïdors. Junts acabem de llançr Is_Coming, un model de negoci ‘slow fashion’ basat en l’economia circular: produccions petites de peces confeccionades a base de teixits de qualitat i amb un preu just. La firma va néixer en una època òbviament dolentíssima: el projecte el vam començar el 2019 i quan vam treure la primera col·lecció estàvem en plena pandèmia. Però vam decidir continuar gràcies al fet que hi va haver resultats prou esperançadors que ens van animar a seguir.

En tots aquests anys, ¿com ha canviat el sector?

 Conec la fabricació, però l’aspecte comercial ha canviat radicalment. La moda ha patit una catarsi enorme. Abans fins i tot de la pandèmia ja estaven canviant les formes de consum. Les rebaixes massives en són una prova, no s’aposta per la qualitat, s’aposta per la quantitat, està tot en saldo constantment, no hi ha un ordre... Com en tots els sectors, a la moda li va tocar canviar fa sis o set anys. S’han de fer coses noves, t’has de renovar, perquè si no estàs mort.

¿Per què va triar el nom Is_Coming?

Registrar una marca és de les coses més complexes que existeixen. Avui dia està registrat gairebé tot. Per a mi, ‘is coming’ és una cosa que està venint i en moda sempre tot està venint: la nova col·lecció, el nou color... També m’agradava fonèticament perquè és un concepte molt senzill de pronunciar i és fàcil quedar-se amb el nom.

¿Què significa per a vostè el llançament d’una nova firma?

És la tornada als meus orígens. És tornar a començar amb un projecte molt bonic. Potser és nostàlgia, però estic il·lusionat i alhora atemorit, perquè tenir èxit una vegada és fàcil, però tenir èxit dues vegades és molt més complicat i molt més amb la situació d’ara.

¿Satisfet de presentar la seva col·lecció per primera vegada a la plataforma 080?

Em van elegir i estic molt agraït perquè som una marca desconeguda. Nosaltres no érem de desfilades ni d’organitzar res d’aquest tipus, però en aquesta nova etapa ens encaixa més perquè la consumidora està començant a valorar que menys és més: no compra per comprar, omple els armaris i llença roba perquè no sap què fer-ne, fins i tot sense haver-la utilitzat. Ens estem conscienciant tots i potser aquesta pandèmia ha remarcat aquest actitud molt més.

La gran novetat de la firma és la que fa referència al concepte ‘buy back’. ¿En què consisteix?

El client tindrà la possibilitat de revendre la peça adquirida a la mateixa firma en el període d’un any i recuperar així el 25% del seu valor. Is_Coming traurà aquestes peces del circuit del ‘retail’ tèxtil habitual donant-los una segona vida en el món del cine, en què la roba juga un paper fonamental. A través d’aquest reciclatge, les peces utilitzades per les nostres clientes passaran a formar part del vestuari de pel·lícules, sèries de televisió i obres de teatre.

¿Definiria Is_Coming com una firma sostenible?

Nosaltres som socialment responsables. Preferim utilitzar aquest terme perquè, quan sorgeix una paraula que ajuda a vendre, tothom s’hi adhereix i s’origina un cert clima d’hipocresia o desconeixement. Per exemple, el polièster reciclat és més sostenible que moltíssimes altres matèries... Hem d’intentar tenir un coneixement més gran. Nosaltres utilitzem productes com cartrons i plàstics reciclats, fibres naturals i polièster també reciclat. La major sostenibilitat és el no-consum descontrolat, perquè estem sobreproduint.

¿El tipus de producció és un valor afegit?

Actualment es parla de les marques eco i aquest tema no només afecta els materials, sinó també la quantitat que produeixes i l’estoc que generes, que no es ven i que després es crema. La sostenibilitat implica molts conceptes, no només els teixits. Nosaltres fem una producció reduïda i, a més, apostem per la proximitat per evitar transports innecessaris. Em satisfà tornar a tenir col·leccions més manejables, cuidar-les i comptar amb una cartera de clients no gaire àmplia.

¿Amb quins canals de venda treballen?

Apostem per la venda ‘online’ i per les botigues multimarca. Jo he sigut sempre molt partidari de la multimarca. Si un dia ens la carreguem entre tots, el que vulgui treure una marca pròpia que tingui presència al carrer ho tindrà molt complicat.

Em descriu la dona Is_Coming?

No té edat, es fixa en les tendències de moda, però tria el que li agrada i el que encaixa en el seu armari. Les nostres col·leccions són petites, combinables entre si i de qualitat.

¿Com és la col·lecció tardor-hivern 2021-2022 que presenta aquest dijous el 080?

És casual, però elegant, alhora que comercial i portable. Està una mica influïda pel moment que vivim, per això no hi ha massa sofisticació, però sí que hi ha barreja de teixits, textures i color. Els conjunts de dues peces són clau en una àmplia gamma d’estampats, fibres naturals i punt. Entre les 72 peces, destaquen els dissenys atemporals fàcils de combinar. Som una marca mediterrània que revela que la nostra dissenyadora, Usua Echegoyen, que va treballar amb mi a Hoss Intropia, té una gran capacitat de crear ‘looks’ diferents en els quals fusiona el femení amb el masculí.

Notícies relacionades

¿S’inclina per alguna peça en especial?

Soc com un pare que al final estima tots els fills per igual. Sincerament, la que més em satisfà és la que més agrada al client i que sol posicionar-se com la peça més venuda.