RETOC CALAMITÓS

Demi Moore exhibeix nova cara en la desfilada de Fendi a París

  • L’actriu de ‘Ghost’ ha donat la campanada en la presentació del britànic Kim Jones en la col·lecció d’alta costura per a la casa de moda romana

Demi Moore exhibeix nova cara en la desfilada de Fendi a París
4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La primera col·lecció d’alta costura del britànic Kim Jones per a la casa romana Fendi s’ha presentat amb nota aquest dimecres a París, en una desfilada sense públic i retransmès en línia, en la qual ha participat per sorpresa Demi Moore. L’actriu de ‘Ghost’, de 58 anys, ha donat la campanada recorrent la primera la passarel·la. Ha aparegut a la llunyania, com una deessa amb un vestit de setí negre d’entre les columnes daurades del parisenc Palau Brongniart, i s’ha anat acostant a poc a poc per mostrar el primer disseny de la nova col·lecció primavera-estiu del 2021 del modista, barreja espectacular de romanticisme i elegància. Més de prop, l’ex de Bruce Willis no només ha fet gala de conservar una envejable figura, sinó que ha mostrat sense pudor que s’ha fet un petit retoc a la cara.

No és la primera vegada que Moore s’estira el rostre. Des de fa temps, fins i tot abans del seu matrimoni amb el també actor Ashton Kutcher, 16 anys més jove que ella, que la intèrpret és assídua als quiròfans dels cirurgians. No obstant, aquesta vegada la fina línia que separa un treball fi d’un de desastrós s’ha traspassat, ja que el rostre de l’actriu ha quedat desfigurat, canviat, i gairebé resulta impossible reconèixer-la amb els seus nous trets.

Cirurgia de pòmuls

A la mirada sense expressió i a la tensió de les seves faccions que ja lluïa Moore, ara sembla haver-se fet un tractament a les galtes per aconseguir una cara més angulosa. La tècnica, coneguda com a bichectomia, és una de les més demandades a Hollywood. Es tracta d’una operació mitjançant la qual es retiren els coixins de greix –boles de Bichat– de les galtes per millorar i estilitzar el contorn del rostre i aconseguir un aspecte més harmònic. Angelina Jolie, Elsa Pataky, Kim Kardashian i Jennifer Lawrence, per exemple, són algunes de les seves companyes de professió que també han sucumbit a aquesta tècnica.

Però en el cas de la protagonista de ‘Striptease’ el resultat li ha deixat la cara dividida per dues línies diagonals artificials, des de les orelles fins als llavis, que també han adquirit una estranya similitud amb el bec d’un ànec.

No obstant, Moore sembla estar contenta amb els resultats, ja que ella mateixa ha penjat diversos vídeos en el seu compte d’Instagram

La insospitada sorpresa de Moore, ara sense parella estable després dels seus últims festejos amb el bateria Sean Friday i l’estilista sèrbia Marsha Mandzuka, ha desviat el focus d’una desfilada brillant i vibrant. Un espectacle esperat amb impaciència pel món de la moda, encuriosit per descobrir les propostes del prodigi anglès, que al setembre va agafar el relleu del malaguanyat Karl Lagerfeld per treballar, com ell, amb Silvia Venturini Fendi.

Un cant a les dones

Després de set anys com a director artístic de les col·leccions masculines de Louis Vuitton i de dos anys amb Dior Homme, en què encara està a càrrec de les col·leccions, el creador anglès Kim Jones es dedica ara a les dones.

Famós per haver introduït amb èxit els codis del ‘streetwear’ al món del luxe, el desafiament ara és encara més gran, ja que es mesura amb el punt de referència d’allò sofisticat en l’art de la moda.

Kim Jones, de 47 anys, crescut al comtat de Sussex, al sud d’Anglaterra, va passar bona part de la seva infància a prop a la mítica residència campestre de l’escriptora Virginia Woolf i el seu marit, on solien rebre grans personalitats a principis del segle XX.

Aquesta inspiració autobiogràfica es barreja amb la història de la marca romana, una de les més exclusives i cares al sector del luxe.

‘Tops’ de renom

Al palau parisenc, condicionat per a l’ocasió, han desfilat amb magnífics vestits grans ‘tops’, entre elles Naomi Campbell, Kate Moss i la seva filla, Lila Grace Moss, Christie Turlington, Cara Delevingne, però també Leonetta i Delfina Fendi, filles de Silvia Fendi.

Les models es van ficar després entre barreres de plexiglàs, amb posats esculturals, i fullejant bonics llibres antics del grup Bloomsbury, una col·lecció de textos rars posats a disposició per a la desfilada.

La inspiració

Els vestits llargs brodats, les sedes i els colors recorden els frescos de Vanessa Bell i Duncan Grant que es troben a la finca de Sussex del cercle de Bloomsbury, on grans poetes i dramaturgs es reunien per criticar les diferències socials i la hipocresia de la societat.

Jones també reprèn els colors dels marbres de Roma en els pantalons i jaquetes, mentre que amb les creacions de setí recorda el seu predecessor, Lagerfeld, al capdavant de Fendi durant 54 anys i que va morir fa un any i mig.

Notícies relacionades

El dissenyador rendeix igualment homenatge a la família Fendi i sobretot a les seves dones, i arriba a treballar amb la quarta generació, Delfina Delettrez Fendi, filla de Silvia, a la qual va confiar la direcció creativa de les joies.

Fundada el 1925 per Adèle i Edoardo Fendi, van ser les seves cinc filles, Anna, Alda, Carla, Franca i Paola, les que van manejar durant dècades el destí de la coneguda marca, fins a la fusió el 2001 amb el grup francès LVMH, deixant sol el departament creatiu a càrrec de Maria Silva Venturini Fendi, que va treballar al costat de Lagerfeld com a responsable d’accessoris, de la línia home i nen.