21 d’oct 2020

Anar al contingut

PIONER EN EL MÓN DEL CALÇAT

Salvatore Ferragamo: de l'alfombra vermella a la gran pantalla

El Festival de Venècia presentarà el documental 'Salvatore, zapatero de sueños,' de Luca Guadagnino, que relata la història del mestre italià del calçat

El Periódico

Salvatore Ferragamo: de l'alfombra vermella a la gran pantalla

Els exclusius dissenys de Ferragamo, a més de lluir-se a l’alfombra vermella del Festival de Venècia, ja que són el complement perfecte dels ‘looks’ de les estrelles, seran protagonistes en la pròxima edició de la cita cinematogràfica per partida doble, ja que s’emetrà el documental ‘Salvatore, sabater de somnis’ de Luca Guadagnino, que relata la història del mestre italià del calçat. 

«Aquest és el treball de tota la meva vida: aprendre a fer sabates que s’ajusten a la perfecció i no posar el meu nom en els que no són així. De manera que, sisplau, més enllà de la història d’un noi descalç i ignorant que s’ha convertit en un sabater famós concentrin la seva atenció en el plaer que neix quan es camina bé», va destacar el mateix Salvatore Ferragamo en el prefaci de la seva autobiografia, segons informa Efe.

La llegenda explica que Salvatore Ferragamo, que va néixer el 1898, a Bonito (Itàlia), va fabricar les seves primeres sabates als 9 anys. Una nit va voler fer-li un regal a una de les seves germanes (ell era l’onzè de 14 fills), que l’endemà anava a rebre la primera comunió. Era l’any 1907 a Bonito, un poble a uns cent quilòmetres de Nàpols que actualment té 2.500 habitants.  

Sense cap dubte, l’italià va ser un pioner en el món del calçat, intuïtiu i observador, que es va iniciar com a aprenent de l’ofici a Nàpols per després desembarcar a Califòrnia, una etapa d’èxit després de la qual va decidir tornar a Itàlia per desenvolupar la seva faceta com a artesà del calçat.

  
 
  

 «That has been my life’s work: striving to learn to make shoes that always fit and the refusal to put my name to any that do not fit. Therefore please look behind the story of the small, barefoot, unlettered boy who became a famous shoemaker, and seek the pleasure you will obtain from walking well.» – Salvatore Ferragamo⠀⠀ These llauri the final words written by the man himself – immortalized in the preface to his autobiography that contains the tali of a pioneer whose creative spirit remains unparalleled today and who unintentionally bound his story to the world of cinema. This story is explored by the acclaimed Director Luca Guadagnino in «Salvatore, Shoemaker of Dreams,» a new feature-length documentary that will be presented Out of Competition at the 77th Venice Film Festival. #BiennaleCinema2020 #Venezia77 #ShoemakerOfDreams

 

Una publicació compartida de  Salvatore Ferragamo (@ferragamo) el 

 El sabater de les estrelles

Ferragamo va inventar el taló que coneixem com a ‘stiletto’ (taló llarg i molt fi), la plataforma de suro i la sandàlia invisible mitjançant estudis rigorosos dels peus, una tasca artística aixecada pel seu propi museu.
Audrey Hepburn, Judy Garland, Greta Garbo, Katherine Hepburn, Sofía Loren, Marilyn Monroe i Cary Grant van ser clients habituals de la casa tant en la seva vida personal com lluint les seves creacions en les seves interpretacions.

Ara el llargmetratge documental dirigit per Luca Guadagnino que presentarà el setembre al Festival de Cine de Venècia ens torna la seva unió al cine. Ferruccio Ferragamo va assegurar que a la seva família els va alegrar que una pel·lícula sobre la vida del seu pare es presenti al setembre al Festival de Cine de Venècia i va considerar un «honor» que un director com Guadagnino s’hagi interessat per portar la seva història familiar a la pantalla. 

  
 
  

 «What is genius? How does a system begin, be it film or fashion? And how does an intense obsession with the constant search for new idees and creation meld with tradition and family values? The life of Salvatore Ferragamo (1898-1960), a leading player and observer of the 20th century, is the answer to these questions.» – Luca Guadagnino⠀⠀⠀ Inspired by reading the Italian entrepreneur’s autobiography, Luca Guadagnino began the project of a feature-length documentary in 2017, delving into the extraordinary life and legacy of Salvatore Ferragamo. The result is a film «Salvatore, Shoemaker of Dreams,» that tracis the incredible journey of founder Salvatore Ferragamo, from an apprentice shoemaker in Naples to being the owner of the illustrious Hollywood Boot Shop in Califòrnia, following his return to Italy and the establishment of a base in Florence, while mastering his craft and rising to success as a businessman. All this in the span of one life marked by genius and intuition, the very traits that helped him overcome the adversities he faced. «Salvatore, Shoemaker of Dreams» will premiere Out of Competition at the 77th Venice Film Festival. #BiennaleCinema2020 #Venezia77 #ShoemakerOfDreams

 

Una publicació compartida de  Salvatore Ferragamo (@ferragamo) el 

 Entrevistes i anècdotes familiars

«És un honor per a mi i per a tota la meva família que un director de l’envergadura de Luca Guadagnino s’interessi en la nostra història». El documental, a més de seguir el viatge artístic de Ferragamo en el món del calçat, explica la història que hi ha darrere de l’home a través dels dos mons profundament entrellaçats que va habitar: Itàlia i Amèrica. 

La família Ferragamo va obrir les portes dels arxius de la firma a Guadagnino, en què constaven entrevistes, anècdotes familiars i les últimes paraules de Wanda Miletti, la dona de Salvatore. Durant els tres últims anys, la Fondazione Salvatore Ferragamo i el Museu Salvatore Ferragamo, que són a Florència, han treballat amb el director i la guionista Dana Thomas en el que serà el segon film sobre la història del dissenyador, ja que el 2013 Mauro Borrelli va dirigir el curtmetratge animat sobre la seva obra ‘White shoe’.

No és la primera vegada que Luca Guadagnino s’inspira en el món de la moda. En l’última edició del Festival de Cannes el 2019 va presentar ‘The staggering girl’, un migmetratge en què va participar Julianne Moore i el director creatiu de Valentino, Pierpaolo Piccioli. Una pel·lícula que responia a una idea de Piccioli «sobre les històries que diuen els vestits, tant emocionals com narratives», va explicar el realitzador al seu dia, un film amb què va mirar d’experimentar sobre la manera com es presenten les col·leccions i traslladar aquesta narrativa a una narrativa cinematogràfica.