26 maig 2020

Anar al contingut

Kendall Jenner pagarà per haver promocionat un festival que no es va celebrar

El fallit Fyre Festival havia de ser un exclusiu festival de música en una illa caribenya

El Periódico

Kendall Jenner pagarà per haver promocionat un festival que no es va celebrar

Mark J Terrill

La model i ‘influencer’ nord-americana Kendall Jenner ha acordat pagar 90.000 dòlars (uns 82.000 euros) per conciliar una demanda interposada contra ella en relació amb el fallit Fyre Festival, un suposat esdeveniment musical de luxe que havia de celebrar-se l’abril del 2017 i en la promoció del qual va participar, però que mai va arribar a tenir lloc.

Jenner, que va publicar un ‘post’ d’Instagram per impulsar el festival, ha conclòs així una denúncia presentada per un grup administrador en fallida que està mirant de recuperar diners que es van gastar en l’organització del festival en nom dels creditors que van prestar els fons per fer-lo possible.

Igual que Jenner, que va rebre diners per la promoció del festival, també han sigut denunciats altres artistes que havien de participar en la gran festa, que van ser pagats per les seves actuacions per l’organitzador de l’esdeveniment, Billy McFarland, i que després no van tenir lloc, com ara Migos, Pusha T, Blink-182 i Lil Yachty.

Els termes de l’acord apareixen en documents presentats aquesta setmana davant el Tribunal de Fallides de Manhattan, en què consta que Jenner, que té 129 milions de seguidors a Instagram, va rebre de la companyia de McFarland, Fyre Media, 250.000 dòlars (228.000 euros) per la publicació d’una promoció de l’esdeveniment i 25.000 dòlars (23.000 euros) més pocs dies després.

Jenner ha negat qualsevol tipus de responsabilitat relacionada amb la demanda i l’acord es va aconseguir després que l’administrador de la fallida, Gregory Messer, i la model pactessin una mediació l’any passat.

El daltabaix del festival ha desembocat en nombroses demandes civils i és el protagonista de diversos documentals emesos en les plataformes digitals Hulu i Netflix, i McFarland, el fundador de l’esdeveniment, compleix una condemna de presó de sis anys per frau.

Diverses models van promoure el Fyre Festival en els seus perfils de la xarxa social Instagram, fet que va donar gran visibilitat al luxós esdeveniment, pel qual joves d’alt poder adquisitiu van pagar milers de dòlars en concepte d’entrades, hostalatge i menjar.

Festa en una illa privada

En el seu material promocional, el Fyre Festival, les entrades del qual valien entre 4.000 i 12.000 dòlars (entre 3.640 i 11.000 euros), venia diversos dies de concerts en una illa privada de les Bahames, que suposadament havia sigut propietat del narcotraficant Pablo Escobar.

L’organització prometia als assistents un trasllat en avions privats i que disposarien de vil·les a peu de platja i àpats abans d’acudir a concerts de populars grups i cantants.

No obstant, molts dels assistents van mostrar en les xarxes socials tendes de campanya a mig erigir equipades només amb matalassos mullats per la pluja, simples sandvitxos de formatge, trasllat en avions comercials i autobusos escolars, falta de latrines mòbils i una atenció al públic pràcticament nul·la. Després de més d’un dia d’espera, l’esdeveniment va ser cancel·lat per l’evident falta de recursos.