PER LA SEVA ACTITUD VALENTA
Núria Espert, premi Christa Leem 2020
L'actriu, de 84 anys, representa aquests dies 'Romancero gitano' al Romea, on va començar

lmmarco51630918 barcelona 07 01 2020 icult nuria espert presenta el romancer200113194820 /
L’actriu i directora teatral Núria Espert, de 84 anys, ha sigut reconeguda amb el Premi Christa Leem 2020 que atorga anualment el col·lectiu Uno de los Nuestros a representants de la cultura que mostren «actituds valentes en la creació artística i l’exercici de la llibertat d’expressió». Espert interpreta aquests dies ’Romancero gitano’ un monòleg basat en l’obra de Federico García Lorca al Teatre Romea de Barcelona, on va començar de nena, un muntatge que ha passat per diversos teatres, dirigit pel seu amic Lluís Pasqual. La veterana actriu recollirà el guardó dilluns que ve en el transcurs d’un sopar que se celebrarà en un hotel de Barcelona.
Uno de los Nuestros ha decidit concedir el premi a l’actriu catalana «perquè és una dona que ha traspassat tota mena de fronteres portant sempre com a estendard la cultura, i sobretot les arts escèniques, per tot el món». El jurat afirma a més: «És una figura inqüestionable i irrepetible que des de la seva adolescència fins avui, que és octogenària, ha lluitat infatigablement, salvant tota mena d’obstacles, en favor de la cultura, les arts escèniques i la llibertat d’expressió».
Notícies relacionadesEl col·lectiu Uno de los Nuestros està format per professionals d’àrees diverses que organitzen col·loquis una vegada al mes sobre temes d’actualitat i intentar influir en la societat «des del compromís, la solidaritat i una mirada progressista de la vida».
El premi constitueix un llegat a la memòria de Christa Leem, morta el 2004, una artista teatral transgressora i vedet que va actuar principalment a la Cúpula Venus de la Rambla i els teatres del Paral·lel. En anys anteriors han rebut aquest premi, entre d’altres, Serrat i El Niño de Elche.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols